مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

آیت الله مکارم شیرازی: مراسم عزای حسینی به گناه کشیده نشود



آیت الله مکارم شیرازی: مراسم عزای حسینی به گناه کشیده نشود

مدافعون ـ جلسه درس خارج از فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این جلسه آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مکان و زمان دعا بسیار مهم است اظهار کردند: دعا و نیایش در بعضی از سرزمین ها به دلیل اهیمت آن مکان و اتفاقاتی که در آن رخ داده است مورد اجابت قرار می گیرد و خداوند علاقه دارد که انسان ها در این مکان به دعا و راز و نیاز بپردازند.

ایشان با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه ایشان باعث شده کربلای معلی مکان مقدسی شود عنوان کردند: در کربلا امام حسین (ع) دشمنان اسلام را بر مردم نشان داد و با شهادت این امام بزرگوار کربلا مکان مقدسی شد و از این رو خداوند در این مکان دعا ها را اجابت می کند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: با توجه به اینکه در نخستین روز ماه صفر هستیم و در این ماه مناسبت های هم چون رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا و اربعین حسینی را در پیش رو داریم باید از تمامی امکاناتی که این ماه در اختیارمان قرار داده برای تبلیغ اسلام استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در مساجد و هئیت های حسینی اهداف قیام امام حسین (ع) مشخص شود گفتند: مداحان و خطبا باید به عزاداران حسینی اهداف این قیام را به طور واضح و کامل بیان کنند و در این راه می توانند از زیارت عاشورا کمک بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه بیان کردند: استفاده از مضمون سجده زیارت عاشورا که در آن مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز مطرح شده است که اگر از آن استفاده کنیم می توانیم اهداف قیام عاشورا را بشناسیم.

ایشان با بیان اینکه در مراسم عزاداری باید از چشم پوشی ها، رقابت و مسابقه چشم پوشی کرد تصریح کردند: مداحان و پیر غلامان باید از در هئیت های حسینی مراقب باشند که مراسم به گناه کشیده نشود و مراسم عزاداری به محلی برای تجارت مداحان نباشد.

این مرجع تقلید عنوان کردند: مداحان و خطبا نباید وارد مسائل سیاسی کشور شوند و باید در این مراسم تنها به اهداف قیام عاشورا و تبلیغ اسلام بپردازند.

  • ۹۲/۰۹/۱۳
  • خادم السیدة زینب

حوزه

آیت الله مکارم شیرازی

مدافعون

قم

ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی