مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

۱۰۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

رژه مقتدرانه سپاه المهدی در عراق + تصاویر

رژه مقتدرانه سپاه المهدی در عراق + تصاویر

22 هزار عضو مسلح سپاه المهدی مجهز به اسلحه سبک و متوسط و سنگین امروز در مراسمی با عنوان رژه "تیپ‌های صلح" شرکت کردند.

منابع مسئول در جریان صدر اعلام کردند هزاران تن از اعضای مسلح سپاه المهدی وابسته به این جریان روز شنبه در مراسم رژه "تیپ‌های صلح" در شهر بصره شرکت کردند.

«مازن المازنی» عضو رهبری فراکسیون الاحرار و عضو جدید مجلس ملی عراق با اعلام این خبر گفت: در این رژه که به نام نیروهای تیپ‌های صلح برگزار شد 22 هزار عضو مسلح سپاه المهدی مجهز به اسلحه سبک و متوسط و سنگین حضور داشتند.

المازنی خاطر نشان کرد برگزاری این رژه به درخواست مقتدی صدر صورت گرفت و این امر نشان دهنده آمادگی این رزمندگان برای دفاع از عراق ، مردم و سرزمین آن است.

وی تاکید کرد پس از پایان رژه این رزمندگان که ماموریت دفاع از استان بصره و اماکن مقدس و موسسات و ادارات دولتی را برعهده دارند، دفتر مقتدی صدر اقدام به جمع آوری مظاهر نظامی‌گری در این استان خواهد کرد اما این نیروها همچنان آماده مقابله با هر اتفاق ناگهانی خواهند بود.

شرکت کنندگان در این رژه از میان هزاران نفر از ساکنان بصره که در طرف جاده ایستاده بودند و از کنار جایگاهی که شماری از مسئولان جریان صدری‌ها حضور داشتند عبور کردند.

«صادق مطوس» رئیس دفتر الاحرار در ذی قار به شبکه اخبار ناصریه گفت رژه گردان‌ها در پاسخ به ندای مرجعیت و رهنمودهای سید مقتدی صدر و برای دفاع از مقدسات و سرزمین عراق برگزار شد.

ظاهر متفاوت خطیب برجسته حرم مطهر امام حسین(ع) + تصاویر

ظاهر متفاوت خطیب برجسته حرم مطهر امام حسین(ع) + تصاویر

خطیب توانای حرم مطهر امام حسین(ع) تاکید کرد: وظیفه ما است که به جنایتکاران اجازه ندهیم سخنان بیهوده خود را در رابطه با تخریب قبور مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و امیرالمؤمنین(ع)عملی کنند.

 آیت‌الله سید یاسین موسوی از خطبای برجسته عراق روز گذشته در حرم مطهر امام حسین(ع) تاکید کرد: خطر گروه تکفیری داعش فقط متوجه عراق نیست بلکه خطری برای نسل بشریت به حساب می‌آید.

 وی افزود: اکنون این گروه گمراه عراق را اشغال کرده و برخی از مناطق را به اشغال کامل خود در آورده‌اند و در مقابل ما راهی جز مقابله و جنگیدن و ایستادن در مقابل آنان نداریم.

 آیت‌الله موسوی درحالی‌که کمربندی از فشنگ بر تن کرده و یک سلاح در دست گرفته بود وظیفه ما است که به جنایتکاران اجازه ندهیم سخنان بیهوده خود را در رابطه با تخریب قبور مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و امیرالمؤمنین(ع) عملی کنند.

 خطیب برجسته کربلای معلی تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که حسین(ع) فقط برای شیعیان نیست و دلیل واضح بر این گفتار زیارت اربعین است که در همین حرم مطهر برادران اهل تسنن نیز همراه با مردم و خدام حرم امام حسین(ع) حضور همیشگی دارند.

 آیت‌الله موسوی افزود: همچنین مسیحیان را در کنار شیعیان دیدیم که به زائران خدمت کردند. حسین(ع) شعار عراق است، حسین(ع) الگو عراق است، حسین(ع) وجود عراق است، دفاع از حسین(ع) دفاع از عراق است، و پس از آنکه مرجعیت دینی مردم را به دفاع دعوت کردند بر ما است که از سیدالشهداء(ع) دفاع کنیم.

 وی در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: سخنان طایفه‌ای که در رابطه با ما و مرجعیت می‌زنند، کاملاً معلوم و آشکار است که این سخنان از جانب دشمنان ما است. چرا که امروز به وضوح می‌بینیم که برادران و عزیزان سنی در کنار برادران شیعه از امام حسین(ع) و عراق دفاع می‌کنند و به ندای مرجعیت دینی لبیک گفته و در واقع لبیک حق گفته و به جنگ با گروه تروریستی داعش رفته‌اند. پس می‌فهمیم که این سخنان طایفه‌ای از جانب دشمنان دین و اسلام زده می‌شود و هدف آن مسائل سیاسی است که در پشت پرده آن قصد از بین بردن وحدت عراق را دارند.

... تصاویر در ادامه مطلب

رژه "سرایا السلام" در شهرهای عراق برگزار شد

رژه "سرایا السلام" در شهرهای عراق برگزار شد

رژه نظامی اعضای "سرایا السلام" با هدف حمایت از مقدسات دینی در برابر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" و به درخواست مقتدی صدر صورت گرفت.

هزاران تن از اعضای "سرایا السلام" رژه نظامی خود را در شهرک "الصدر" بغداد و دیگر شهرهای عراق آغاز کردند.

این رژه نظامی که با هدف حمایت از مقدسات دینی در برابر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" و به درخواست مقتدی صدر صورت می‌گیرد، در استان‌های بغداد، بصره، نجف، کربلا، میسان، کرکوک، واسط، ذی قار و المثنی برگزار می‌شود.

مقتدی صدر پیشتر خواهان تشکیل "سرایا السلام" برای حمایت از امکان مقدس، مساجد، حسینه‌ها و کلیساها شده و اعلام کرده بود که همگان می‌توانند به این گردان‌ها بپیوندند.

شرکت کنندگان در این رژه یونیفورم نظامی بر تن کرده و پرچم عراق و تصاویر محمد صادق الصدر، پدر مقتدی صدر را در دست گرفتند.

از سوی دیگر 10 استان عراق در مرکز و جنوب این کشور اعلام کردند که تعداد داوطلبان آنها برای مقابله با داعش به دو میلیون تن رسیده است.

این در حالی است که مرجع عالیقدر شیعیان تاکید کرده است که درخواستش برای مقابله با داعش بوده است و درخواست این مرجعیت با هدف ایجاد شبه‌نظامیان طائفه‌ای نبوده است.

استانداران 10 استان در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از نشستی در هتل ریحان روتانا در مرکز کربلا اعلام کردند که در این نشست راه‌ها برای سازماندهی مشارکت داوطلبان و ایجاد فضای مناسب جهت موفقیت آمیز بودن حمایت مردمی از نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

http://www.abna.ir/cache/image/2014/06/21/16d0e21954d3592b56303973c8d5f331.jpg

http://www.abna.ir/cache/image/2014/06/21/23a7e17f75fc4ce273a37a35107e0d8e.jpg

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته چهار کودک 10 ساله و دو زن عراقی را به پادگان الغزلانی در شهر موصل مرکز استان نینوا منتقل کردند و به هر کدام از آنها 70 ضربه شلاق زدند.

 یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار در غرب عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش این کشور برای نخستین بار استفاده از هواپیماهای جنگنده را برای حمله به مواضع افراد مسلح در شهر فلوجه آغاز کردند.

 این منبع که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد هدف از بکارگیری این هواپیماها انهدام مواضع مهاجمان مسلح به ویژه در مناطق شرق ، جنوب و شمال این شهر است.

 وی گفت : عملیات نظامی بر ضد اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطق مختلف اطراف فلوجه همچنان ادامه دارد.

 از سوی دیگر بیمارستان فلوجه از کشته شدن پنج غیر نظامی و زخمی شدن هفت تن دیگر در مناطق مختلف این شهر خبر داد و افزود بیشتر این افراد بر اثر اصابت گلوله توپ و خمپاره به خانه هایشان در مناطق النزال، العسکریه و الجغیفی واقع در مرکز این شهر و جولان در شمال و شهدا و جبیل در جنوب ، کشته و یا زخمی شده اند.

 شکست گروه‌های مسلح در منطقه بلد

 شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: نیروهای عراقی، گروه های مسلح را در شمال منطقه بلد در استان صلاح الدین شکست دادند.

 رژه اقتدار در بغداد

 طرفداران جریان صدر امروز در بغداد اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

 هزاران نفر از طرفداران جریان صدر صبح امروز با برگزاری رژه نظامی با تجهیزات سبک و نیمه سنگین اقتدار دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

 این مراسم با هدف حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های تکفیری در بغداد برگزار شد.

 ادامه آموزش داوطلبان مبارزه با تروریستها در عراق

 شبکه العالم گزارش داد آموزش داوطلبان مبارزه با گروه های تروریستی در عراق همچنان ادامه دارد.

 آموزش داوطلبان در استان بصره، که در پاسخ به فراخوان مرجع شیعیان عراق برای مبارزه با گروه تروریستی به ارتش ملحق شدند، همچنان ادامه دارد. در مقابل، مسئولان در شورای استان تشکیل نیرو از داوطلبان برای کمک به نیروهای امنیتی در محافظت از ورودی و خروجی بصره خبر دادند.

 داعش 6 زن و کودک عراقی را شلاق زد

 یک منبع امنیتی عراقی گفت عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش جمعه چهار زن و کودک عراقی را در شهر موصل شلاق زدند.

 به گفته این منبع عراقی عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته چهار کودک 10 ساله و دو زن عراقی را به پادگان الغزلانی در شهر موصل مرکز استان نینوا منتقل کردند و به هر کدام از آنها 70 ضربه شلاق زدند.

 در همین ارتباط شاهدان در شهر موصل گفتند گروه داعش به تازگی 10 دادگاه موسوم به «دادگاه های شرعی »را در استان نینوا ایجاد کرده است. هدف از این کار مجازات کسانی است که از این گروه اطاعت نمی‌کنند.

 اعلام حمایت روسیه از عراق برای مقابله با تکفیری‌ها

 کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با نوری مالکی نخست وزیر عراق بر حمایت کامل مسکو از بغداد برای مقابله با حمله تکفیری‌ها تاکید کرد.

 پوتین خاطر نشان کرد فعالیت افراطیون که درگیری در خاک سوریه را هدایت می‌کنند حالت فرا ملی به خود گرفته است و تهدیدی برای کل منطقه به حساب می آید.

 احتمال طرح اوضاع عراق در نشست دوشنبه شورای امنیت

 رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با خطرناک خواندن اوضاع کنونی عراق گفت: تروریست‌های داعش مرز نمی‌شناسند و همزمان در سوریه و عراق، جنایت می کنند.

 ویتالی چورکین در پاسخ سئوال خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک درباره علت تاخیر دو هفته ای شورای امنیت در ورود جدی به مسئله عراق افزود: متاسفانه در حال حاضر هیچ اتفاق خاصی مربوط به عراق در شورای امنیت جریان ندارد.

 رئیس ماه ژوئن شورای امنیت گفت: همه اعضای شورا توافق دارند که وضعیت در عراق بسیار خطرناک است و باید به دولت عراق کمک کنیم ولی باید تلاشهای بیشتری در مسیر اتحاد میان گروه های ملی و سیاسی عراق صورت گیرد.

 نماینده روسیه اتحاد همه احزاب و گروه های عراقی را برای مقابله با تروریست ها خواستار شد و افزود: همه در شورای امنیت معتقدیم این چالش عمده ای است که از سوی گروه داعش متوجه عراقی ها شده است و نه تنها عراق بلکه سوریه را نیز تهدید می کند و نیاز است این مسائل را به دقت تجزیه و تحلیل کنیم.

 تاکید آیت الله سیستانی بر ادامه مقابله با گروهک داعش

 آیت الله العظمی علی سیستانی از مراجع بزرگ شیعه در عراق بار دیگر از همه گروه‌ها و مذاهب عراق خواست به مبارزه با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ادامه دهند و هشدار داد در صورتی که اعضای این گروه از عراق بیرون رانده نشوند همگی پشیمان خواهند شد.

 داعش نزدیک شهر السماوه عراق رسید

 در همین حال به گفته منابع رسانه ای نیروهای داعش به نزدیکی شهر السماوه در استان المثنی رسیده اند.

 نیروهای داعش تصمیم دارند وارد منطقه صحرایی المثنی شوند و خود را به شهر السماوه برسانند.

تشکیل گردان المرتضى جهت حفاظت از عتبات عالیات + تصاویر

تشکیل گردان المرتضى جهت حفاظت از عتبات عالیات + تصاویر

به همت آستان مقدس حرم مطهر امام اول شیعیان در نجف اشرف یک گردان نظامی جهت دفاع از عتبات عالیات و اماکن مقدس در شهرهای مذهبی عراق تشکیل شد.

 در پاسخ به فراخوان آیت‌الله العظمی سیستانی مرجعیت عالیقدر نجف اشرف جهت مقابله با تروریست‌های تکفیری آستان مقدس حرم مطهر امام علی(ع) با تشکیل گردان المرتضى و با اجرای مراسم رژه مشترک با داوطلبان هیأتهای حسینی نجف اشرف در خیابان کمربندی، جهت دفاع از عتبات عالیات اعلام آمادگى کرد.

 مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط «حیدر المیالى» آغاز شد و پس از آن تولیت محترم آستان طى سخنانى ضمن تاکید بر وجوب پیروى از محمد و آل محمد فداکارى و ایثار در راه اسلام و قرآن و اهل‌بیت(ع) را امرى سرنوشت ساز دانست.

 پس از تولیت آستان، جانشین وى مهندس «زهیر شربه» طى سخنانى ضمن قدردانى از خادمان و داوطلبان هیأتهاى حسینى، احساس مسؤولیت آنان را در قبال این کشور و مقدسات آن تحسین برانگیز خواند.

 در پایان گروه تواشیح و سرود آستان با اجراى تواشیح در مدح اهل‌بیت(ع) و سرودهاى ملى و حماسى به این مراسم خاتمه دادند.

بیش از 900 تن از خادمان آستان مقدس حرم امام علی(ع) نیز با تشکیل یک نیروى شبه نظامى جهت حمایت از اماکن مطهر اعلام آمادگى کرده و براى شرکت در آموزش‌هاى نظامى به پادگان‌هاى ارتش عراق پیوستند. 

... تصاویر در ادامه مطلب

جبهه‌ النصره: همه شیعیان اهداف حملات انفجاری هستند

جبهه‌النصره: همه شیعیان اهداف حملات انفجاری هستند

مسئول بخش نظامی جبهه النصره در لبنان و سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این گروه مسئولیت انفجار ضهر البیدر را برعهده گرفته است.

 بعداز اینکه یک گروه تکفیری که خود را "تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک" می‌خواند مسئولیت انفجار تروریستی انتحاری دیروز جمعه در ضهر البیدر منطقه بقاع لبنان را برعهده گرفت، گروه تکفیری "جبهه النصره" هم اعلام کرد که یک عنصر این گروه عامل این انفجار تروریستی بوده است.

 «ابی همام الشامی» معروف به «قاروق السوری» که خود را مسئول بخش نظامی جبهه النصره در لبنان و سوریه می‌خواند با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این گروه مسئولیت انفجار ضهر البیدر را برعهده می‌گیرد و هدف آن ژنرال «عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان بوده است.

 این گروه تروریستی تکفیری که با رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت همکاری می‌کند، در بیانیه خود هیچ اعتراضی به جنایات این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین نکرده است.

 در این بیانیه با تاکید به اینکه همه شیعیان و مسیحیان لبنان اهداف اقدامات تروریستی این گروه تکفیری هستند به حزب الله و نیروهای مقاومت ضد صهیونیستی حمله و تاکید شده است که عناصر این گروه مرتکب حملات تروریستی دیگری علیه شیعیان و مسیحیان لبنان خواهند شد.

 گروه تکفیری جبهه النصره تاکید کرده است که برای آزادی عناصر عضو گروه های تروریستی تکفیری که در زندان رومیه لبنان زندانی هستند، باید آزاد شوند و ژنرال شیعی «عباس ابراهیم » از جمله اهداف این گروه است.

 منابع خبری دیروز اعلام کردند که سازمان تروریستی رژیم صهیونیستی موساد نیز طرح ترور ژنرال ابراهیم را با کمک گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله گردان‌های عبدالله عزام در دستور کار دارد.

 در انفجار تروریستی انتحاری روز جمعه ضهر البیدر در منطقه بقاع در شرق لبنان که گروه تروریستی تکفیری تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک مسئولیت آن را برعهده گرفته ، «محمود جمال الدین» از نیروهای امنیتی لبنان شهید و بیش از 30 تن زخمی شدند.

 این انفجار زمانی رخ داد که ژنرال «عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان چند ثانیه بعداز آن وارد این ایست و بازرسی شده بود.

آیت‌الله سیستانی: فراخوان جهاد کفایی تمام شهروندان عراقی را در برمی‌گیرد

مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف تاکید کردند: فراخوان پیوستن به نیروهای امنیتی رسمی بوده و هدف از آن تشکیل گروههای شبه نظامی مسلح خارج از چارچوب قانون نیست.

 آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف روز جمعه تاکید کردند که فراخوان ایشان مبنی بر پیوستن به نیروهای امنیتی، تمام شهروندان عراقی را در برمی‌گیرد و شامل طایفه خاصی نمی‌شود.

 ایشان اعلام کردند که این فراخوان پیوستن به نیروهای امنیتی رسمی بوده و هدف از آن تشکیل گروههای شبه نظامی مسلح خارج از چارچوب قانون نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا با اعلام این مطلب به نقل از مرجعیت ابراز داشت: هدف از اعلام جهاد کفائی از سوی مرجعیت کسب آمادگی لازم برای رویارویی با گروه تکفیری موسوم به داعش است.

 صافی افزود: مرجعیت معتقد است اگر تمام اقشار ملت عراق به رویارویی با این گروه تکفیری داعش نپردازد و این گروه را از عراق بیرون نکند، فردا پشیمان خواهد شد که در آن صورت پشیمانی سودی ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین صافی خاطرنشان کرد: مرجعیت هیچگاه دارای رویکرد طائفه ای نبوده و نیست و امکان ندارد ملت عراق را به جنگ طائفه ای تحریک کند. مرجعیت خواستار الفت و دوستی و وحدت تمامی اقشار ملت عراق در برابر تکفیری ها است.

 وی اظهار داشت: آیت الله سیستانی با اجتماعات مسلحانه غیرقانونی مخالف است و به هیچ وجه تشکیلات مسلحانه غیرقانونی را تایید نمی کند. همگی باید در چارچوب مقررات، برای رفع نیاز نیروهای مسلح داوطلب شوند.

 نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: مرجعیت از صدها هزار شهروندی که طی هفته گذشته به دعوت وی پاسخ مثبت گفته و به مراکز ثبت نام افراد داوطلب مراجعه کردند تشکر و قدردانی می‌کند.

عهد و پیمان داوطلبان جهاد با امام حسین(ع) + تصاویر

عهد و پیمان داوطلبان جهاد با امام حسین(ع) + تصاویر

شهروندان پس از ورود به استان کربلا در حرمین مطهر حسینی و عباسی با امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) عهد می‌بندند تا در مقابل تروریست‌های تکفیری از عراق و مراقد مقدسه دفاع کنند.

 شهروندان عراقی از شهرهای مختلف عراق در پاسخ به ندای آیت‌الله العظمی سیستانی مرجعیت دینی اعلی در نجف اشرف مبنی بر دفاع از عراق و اماکن مقدسه و همچنین پشتیبانی از ارتش در جنگ با تروریست‌های تکفیری به استان کربلا می‌آیند.

 شهروندان پس از ورود به استان کربلا در حرمین مطهر حسینی و عباسی با امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) عهد می‌بندند تا در مقابل تروریست‌های تکفیری از عراق و مراقد مقدسه دفاع کنند.

 لازم بذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه نماز جمعه هفته گذشته با بیان اینکه عراق و ملت این کشور چالشی بزرک را پیش رو دارند، گفت: همانگونه که تروریستها گفته اند آنها فقط به استانهای نینوی و صلاح الدین اکتفا نکرده و تمامی شهرهای کشور بویژه بغداد و کربلای معلی و نجف اشرف را هدف قرار خواهند داد. آنها تمامی ملت عراق را در تمامی شهرها مورد هدف قرار خواهند داد.

 آیت‌الله العظمی سیستانی امروز نیز تاکید کردند که گروه تروریستی داعش باید بی درنگ از عراق بیرون رانده شود.

 روز گذشته نیز بزرگترین رژه نظامی نیروهای مردمی در استان کربلا که در چند سال گذشته در عراق بی‌سابقه بوده است با مشارکت شمار زیادی از اقشار مختلف کربلا در حمایت از نیروهای امنیتی عراقی برگزار شد.

 «عقیل طریحی» استاندار کربلا گفت: مردم شهر مقدس کربلا اعم از عشایر، بزرگان، روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد با داوطلب شدن در قالب گردان‌های دفاع مردمی و ایستادگی در مقابل تروریسم و باندهای داعش و حامیان آنان، نخستین کسانی بودند که به ندای مرجعیت شریف و کشور پاسخ دادند.

 اخبار رسانه‌ای به نقل از منابع عراقی، شمار ثبت نام کنندگان برای مبارزه با تروریست‌ها را افزون بر دو میلیون نفر ذکر کرده‌اند و این در حالی است که الحاق طوایف و گروه‌های مختلف عراقی به این موج همچنان ادامه دارد.

... تصاویر در ادامه مطلب

آیت‌الله سیستانی: داعش باید بی درنگ از عراق بیرون رانده شود

آیت‌الله سیستانی: داعش باید بی درنگ از عراق بیرون رانده شود

مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف خواستار جلوگیری از هرگونه مظاهر مسلحانه غیرقانونی شده و بر ضرورت پیوستن داوطلبان به نیروهای امنیتی تاکید کردند.

 
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، آیت الله العظمی سیستانی مرجع دینی عراقی خواستار جلوگیری از هرگونه مظاهر مسلحانه غیرقانونی شد و بر ضرورت پیوستن داوطلبان به نیروهای امنیتی تاکید کرد.

مرجع عالیقدر شیعیان تاکید کرده‌اند که گروه تروریستی داعش باید بی درنگ از عراق بیرون رانده شود.

همچنان شهروندان عراقی از شهرهای مختلف عراق در پاسخ به ندای آیت الله سیستانی مرجعیت دینی اعلی در نجف اشرف مبنی بر دفاع از عراق و اماکن مقدسه و همچنین پشتیبانی از ارتش در جنگ با گروههای تکفیری به استان کربلا می‌آیند.

شهروندان پس از ورود به استان کربلا در حرمین مطهر حسینی و عباسی با امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) عهد می‌بندند تا در مقابل گروهکهای تکفیری از عراق و مراقد مقدسه دفاع کنند.

لازم بذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه نماز جمعه هفته گذشته با بیان اینکه عراق و ملت این کشور چالشی بزرک را پیش رو دارند، گفت: همانگونه که تروریستها گفته اند آنها فقط به استانهای نینوی و صلاح الدین اکتفا نکرده و تمامی شهرهای کشور بویژه بغداد و کربلای معلی و نجف اشرف را هدف قرار خواهند داد. آنها تمامی ملت عراق را در تمامی شهرها مورد هدف قرار خواهند داد.

جنایت هولناک داعش در کرکوک / خنثی‌سازی حمله به مقام امام رضا (ع)

جنایت هولناک داعش در کرکوک/ خنثی‌سازی حمله به مقام امام رضا (ع)

عناصر داعش تلاش کردند وارد روستای بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک شوند و مقام امام رضا(ع) را منهدم کنند اما نیروهای پلیس این منطقه با همکاری ساکنان این روستا تلاش داعش را ناکام گذاشتند.

 ابو خبیب الجزایری از اتباع عربستان سعودی و اعضای مهم گروه تکفیری داعش در درگیری‌های بیجی عراق به هلاکت رسید.

 سرلشکر قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق نیز گفت: حسین عباس القوجه یکی از سرکردگان نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه «الجزیره» به هلاکت رسید و 6 تن از معاونان وی نیز در تلعفر کشته شدند.

 جنایت هولناک عناصر داعش در کرکوک

 عناصر مسلح گروه داعش در جنایتی هولناک شماری از شهروندان عراقی را در استان کرکوک در شمال این کشور کشتند.

 این عناصر دهها نفر را در یک پایگاه هوایی در استان صلاح الدین کشتند و مراقد پیامبران و مساجد و کلیساها را به مقرهای آموزش و زندانی کردن مخالفان خود تبدیل کردند.

 هلاکت 70 تروریست داعش

 خبرگزاری سومریه نیوز نیز به نقل از وزارت دفاع عراق از کشته شدن دست‌کم 70 تروریست مسلح در حملات هوایی روز پنجشنبه در دو استان صلاح الدین و بغداد خبر داد.

 وزارت دفاع عراق اعلام کرد، جنگده های ارتش ضربات سنگینی به مواضع تروریست های داعش در دو روستای ابوجواری و ششصددار در شمال شهر بلد در استان صلاح الدین وارد کردند.

 در این حملات در شهر بلد 55 عضو داعش کشته شدند و چند دستگاه خودروی متعلق به این گروه کاملا منهدم شدند.

 وزارت دفاع عراق افزود: هواپیماهای جنگی ارتش همچنین محل تجمع عناصر داعش را دو منطقه لطیفیه و محمودیه هدف قرار دادند و دست کم 15 تن از آنان را به هلاکت رساندند.

 این وزارت خانه همچنین از پاکسازی کامل منطقه اسحاقی در استان صلاح الدین از عناصر تروریستی، دستگیری شماری از اعضای این گروه و کشف و ضبط مقادیر زیادی از انواع تسلیحات نظامی آنان در این منطقه خبر داد.

 کارخانه شیمیایی سابق عراق در تصرف داعش

 شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز اعلام کرد: گروه داعش کارخانه سابق تولید تسلیحات شیمیایی را تصرف کرد.

 ظاهرا این کارخانه آلوده به تسلیحات قدیمی شیمیایی است. سازمان ملل متحد این کارخانه را زمین بایر توصیف کرده بود.

 نیازی به حضور آمریکایی‌ها در عراق نیست

 یکی از نزدیکان نوری المالکی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات رییس جمهور آمریکا در مورد اوضاع عراق گفت: نیروهای کشورش همه تهدیدات علیه بغداد را دفع کرده اند و فعلا نیازی به حملات هوایی آمریکا برای دفع نیروهای گروه تروریستی داعش نیست.

 این مقام عراقی خواست نامش فاش نشود گفت: آمریکا آماده است برخی مواضع داعش را بمباران کند ولی از آنجایی‌که خطرات علیه بغداد دفع شده است، این موضوع برای آمریکایی‌ها هم بهتر است.

 خنثی‌سازی حمله داعش به مقام امام رضا(ع)

 نیروهای پلیس عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به مقام امام رضا(ع) را در جنوب استان کرکوک خنثی کردند.

 پلیس کرکوک با اعلام این خبر افزود نیروهای داعش تلاش کردند وارد روستای بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک شوند و مقام امام رضا(ع) را منهدم کنند اما نیروهای پلیس این منطقه با همکاری ساکنان این روستا تلاش داعش را ناکام گذاشتند.

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان: محکومیت اقدامات داعش

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان (اهل تسنن) اقدامات نامطلوب داعش را در سوریه و عراق محکوم کرد.

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و اسلامی خواست از اعمال خشونت و دشمنی در عراق جلوگیری کنند.

 اتحادیه جهانی اهل تسنن افزود: تروریست های که عراق حضور دارند و دست به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه می زنند هیچ ارتباطی به سنی های عراق ندارند و نباید این دو را یکی دانست .

 اعزام 300 مشاور نظامی به عراق

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: آماده است 300 مشاور نظامی را به عراق اعزام کند و اگر لازم شود، در رویارویی با تندروهای داعش اقدام قاطع نظامی کند.

 اوباما افزود: تیم های نظامی آمریکا قرار است عملیات نظامی مشترکی در بغداد و نزدیکی موصل در شمال عراق اجرا کنند.

 وی گفت: نیروهای آمریکایی به شرایط عملیات نظامی مستقیم در عراق باز نخواهند گشت، اما به عراق برای افزایش توان نیروهایش در رویارویی با جنگجویان داعش کمک می‌کنیم.

 حمایت عربستان از داعش

 شیخ ماهر حمود امام مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان تاکید کرد که حمایت عربستان از گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از روز روشن تر است.

 شیخ ماهر حمود امام مسجد قدس شهر صیدا لبنان با اشاره به مواضع مسئولان عربستان سعودی در متهم کردن دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق به رفتار طائفه‌ای و فرقه‌ای، افزود: همه می‌دانند که حمایت عربستان از تروریست‌های داعش و دیگر گروههای تندوری تروریست به ویژه در سوریه نیازی به دلیل و برهان ندارد و از روز روشن تر است.