مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

شکل گیری گردان لواء العباس(ع) برای حفاظت از حرم حضرت زینب(س)

شکل گیری گردان لواء العباس(ع) برای حفاظت از حرم حضرت زینب(س) 

بعد از هتک حرم حجر ابن عدی چند روز پیش برخی از تروریست های مخالف دولت اسد در صفحه فیس بوک از برنامه خود برای حمله به حرم حضرت زینب(ُس) خبر دادند.

یکی از اعضای عضو گروهک النصرة که در تخریب حرم حجر بن عدی نیز دست داشته است در صفحه فیس بوک خود با کمال وقاحت، این گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ایم اما نمی دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می کشیم و سرهای بت های آنان را خرد می کنیم و از بین می بریم.»

سید حسن نصرالله» در این باره گفت: "برخی گروه‌های مسلح در فاصله‌ای حدود چند صد متر با حرم حضرت زینب در شام فاصله دارند و در این زمینه حساسیت بسیار زیادی وجود دارد چون این گروه‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که بر این کشور سیطره یابند حرم حضرت زینب(س) را نابود می‌کنند و شاهد آن هستیم که این افراد از این اقدام عقب‌نشینی نکرده‌اند. این امور عواقب خطرناکی به همراه دارد همانطور که تکفیری‌ها پس از آنکه اقدام به انفجار حرم امامان در سامرا کردند عواقب و نتایج خطرناکی به وجود آمد.

وی گفت: کسانی که از این حرم دفاع می‌کنند و در دفاع از آن شهید می‌شوند اینها کسانی هستند که مانع از ایجاد فتنه می‌شوند. جلوگیری از تخریب حرم حضرت زینب(س) و ایستادن در برابر تکفیری‌ها برای مقابله با تخریب این حرم واجب است."

گفتنی است در حال حاظر نیروهایی از حزب الله لبنان گردان نظامی لوا ء العباس وظیفه حفاظت از حرم حضرت زینب (س) را بر عهده دارند و در این راه تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.
در فیلمی که از گردان نظامی لواء الزینب در اینترنت منتشر شده، جوانی که به زبان عربی با لهجه عراقی صحبت می کرد بیانیه شماره یک گردان لوا ابوالفضل العباس (علیه السلام) را قرائت می کند. در این بیانیه آمده است: ماموریت این گروه حمایت و دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) از حملات تکفیری ها و وهابی ها، ارتش آزاد و دشمنان اهل بیت رسول خداست.
همچنین فیلم دیگری نیز منتشر شده که فعالیت هایی از اعضای این گردان را نشان می دهد. در این فیلم مشخص است که اعضای تیپ با لباس متحد الشکل ، فعالیت های آموزشی و رزمی و تشکیلاتی خود را انجام می دهند و سرود "یا زینب" را همخوانی می کنند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم پیش از این در گزارشی در معرفی گردات لوا العباس نوشت: قبل از این گروهی از افراد مسلح به نام گردان های ابوالفضل العباس متشکل از نیروهای تک تیرانداز و متخصص در بمب های کنار جاده، حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق درسال های 2005 و 2008 انجام می دادند. در سال های بعد گردان های ابوالفضل العباس در عراق با گردان های حزب الله عراق ادغام شدند.سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان هم در سال 2007 از گردان های العباس با عنوان گردان های مقاومت در عراق یاد کرد. شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان هم فیلم های متعددی از فعالیت های آنان در عراق پخش می کرد.














  • ۹۲/۰۶/۱۷
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی