مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

عملیات بزرگ گردان طلایی ارتش عراق در موصل

عملیات بزرگ گردان طلایی ارتش عراق در موصل

منابع خبری عراق اعلام کردند که نیروهای ویژه ارتش عراق در حال آماده شدن برای اجرای عملیاتی بزرگ در موصل هستند.

«جودت العساف» روزنامه نگار مستقر در کرکوک در گفتگو با شبکه المنار در خصوص اوضاع این شهر اظهار داشت: خبرها در مورد تسلط داعش بر "هویجه" صحیح نیست اما این گروه کنترل "شرقات" را به دست گرفته است.

وی افزود: در مقابل، گردان طلایی ارتش و چندین گردان دیگر به سوی جاده کرکوک موصل حرکت کرده‌اند تا عملیات گسترده‌ای را به اجرا بگذارند. در همین حال دو هنگ از نیروهای پیشمرگ به کمک نیروهای نظامی آمده‌اند. این نیروها در مناطقی مستقر شده‌اند که احتمال نفوذ داعش در آنها و ضربه زدن به ارتش از پشت وجود دارد. در همین حال نیروی هوایی حملات خود را آغاز کرده و مناطقی در موصل و اطراف آن را هدف قرار داده است.

اوضاع بغداد آرام است و نیروهای ویژه ارتش عراق در حال آماده شدن برای اجرای عملیاتی بزرگ در موصل هستند.

«علی حمزه» خبرنگار شبکه المنار در خصوص اوضاع بغداد گزارش داد: علیرغم در خواست نخست وزیر عراق برای اعلام حالت فوق العاده، بغداد در آرامش به سر می‌برد اما نیروهای امنیتی در همه خیابانها حضور دارند و در حالت آماده باش هستند. این وضع در مناطق هم مرز و نزدیک به مناطق شمالی بیشتر دیده می‌شود و پست‌های بازرسی زیادی برقرار شده است. مردم بغداد و علما واکنش‌هایی به تحولات موصل نشان داده‌اند و آیت‌الله سیستانی در مورد جنگ طولانی هشدار داده است.

فاضل البرواری فرمانده گردان طلایی

عناصر داعش در مناطق مهم و حساس بویژه ساختمان‌های دولتی موصل مستقر شده‌اند. هر چند داعش به کرکوک هم نفوذ کرده اما خودروهای نظامی زیادی حامل نیروهای ویژه و تجهیزات به دستور وزارت دفاع و فرماندهی کل نیروهای مسلح به طرف موصل به حرکت در آمده‌اند تا عملیات بزرگی را آغاز کنند.

دهها هزار نفر از ساکنان شهر موصل عراق در پی تصرف شهر بدست شبه نظامیان تروریست، از این منطقه گریختند.

دهها هزار نفر از زنان، کودکان و سالمندان و مردان شهر موصل عراق پس از اینکه تروریست‌های مسلح کنترل بیشتر قسمت های این شهر را در اختیار گرفتند از بیم جان خود از منطقه گریختند. این در حالیست که اوضاع برای آوارگان این شهر بسیار نامطلوب است و امکانات رفاهی و اولیه برای آنها وجود ندارد و بیم آن می‌رود که با ادامه وخامت اوضاع، مشکلات زیادی برای آوارگان که بیشتر آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می دهند، بوجود آید.

دفتر آیت الله العظمی سیستانی سه شنبه شب در بیانیه ای با ابراز نگرانی شدید از تحرکات نظامی و حملات اخیر افراد مسلح وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در استان نینوا و برخی مناطق مجاور آن، از دولت عراق و رهبران سیاسی کشور خواست در این شرایط حساس و خطرناک اتحاد و همدلی خود را حفظ و رای نابودی تروریست‌ها تلاش کنند.

دفتر آیت الله سیستانی در این بیانیه همچنین از دولت و همه احزاب و طیف های سیاسی کشور خواست اختلاف‌ها را کنار بگذارند و در مسیر حفظ منافع عالی کشور و محافظت از شهروندان در برابر حملات تروریست ها و جنایتکاران پیش بروند.

دفتر آیت‌الله سیستانی در این بیانیه ضمن حمایت کامل مرجعیت شیعه از نیروهای مسلح عراق، از آنان خواست در مقابله با تروریست‌ها صبور و مقاوم باشند.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل ضمن اعلام نگرانی درباره اوضاع امنیتی عراق، حمله گروه داعش به شهر موصل را محکوم کرد.

«استفان دوجاریچ» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل عمیقا درباره وخامت اوضاع امنیتی در موصل و آوارگی هزاران نفر از غیر نظامیان به دنبال درگیریهای اخیر نگران است. او به شدت حملات تروریستی به استان‌های الانبار، بغداد، دیاله، نینوا و صلاح الدین را که کشته و زخمی شدن دهها نفر از غیرنظامیان را در روزهای اخیر به دنبال داشته است محکوم می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی