مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

سامراء، نیازمند حمایت بیشتر

سامراء، نیازمند حمایت بیشتر
تروریست‌های داعش صبح پنجشنبه به قصد تصرف و تخریب مجدد مرقد مطهر امامین عسکریین به شهر سامراء هجوم بردند ولی شجاعت نیروهای مدافع حرم و اعزام فوری نیروهای نظامی عراق و محاصره شهر، این عملیات را ناکام گذاشت.
 

 گروهک‌های تروریستی بار دیگر قصد حمله به مرقد امامین عسکریین در شهر سامرا راداشتند که با رشادت نیروهای محافظ حرم و عملیات ضربتی ارتش عراق این توطئه شوم خنثی شد.

 تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که پس از شکست در سوریه به فلوجه بازگشته بودند، صبح پنجشنبه به قصد تصرف و تخریب مجدد مرقد مطهر امامین عسکریین به شهر سامرا در 120 کیلومتری شمال بغداد هجوم بردند و در سر راه خود، ادارات مهم شهر را اشغال کردند.

 در این عملیات غافلگیرکننده، تروریست‌های داعش که 90 درصد آنها را گروه‌های آموزش دیده گارد ریاست جمهوری سابق عراق و فدائیان صدام تشکیل می‌دهند با ده‌ها خودرو و بولدوزر و سلاح‌های سنگین به قصد تصرف شهر و تخریب حرم مطهر امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام پس از عبور از کوه‌های اطراف و مناطق و محله‌های سنی‌نشین در 800 متری حرم مستقر شدند ولی شجاعت نیروهای مدافع حرم و اعزام فوری نیروهای نظامی عراق و محاصره شهر، این عملیات را ناکام گذاشت.

 گفته می‌شود در این عملیات 5 هزار نفر از عناصر داعشی با تجهیزات کامل مشارکت داشتند و درمدت چند ساعت با کشتن بیش از 50 نفر از نیروهای پلیس عراق، اکثر مناطق مهم سامرا را به تصرف خوددرآوردند و اگر غیرت مردانه مدافعان حرم نبود، چه بسا مردم عراق و مسلمانان جهان امروز شاهد تکرار جنایت وقیحانه دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت درتخریب حرمین امام هادی و امام حسن عسکری علیهماالسلام در 23 محرم سال 84 می‌بودند.

 گفته می‌شود این حمله به فرماندهی عنصری خبیث به نام "ابوحفص الشامی" سرکرده داعش در استان دیالی انجام شد و هدف از آن، اعلام امارت داعش در استان صلاح‌الدین و تسلط برمرقد امامین عسکریین در سامرا بود. وی یکی از فرماندهان "ابوبکرالبغدادی" رهبر گروه تکفیری داعش است که درماه‌های اخیر تهدیدهای مختلفی را در استانهای عراق برای دولت مرکزی ایجاد کرده است. این گروه جنایتکار که با خشونت‌های وحشتناک و عملیات انتحاری در سوریه و عراق به شهرت رسیده، عامل ناامنی‌های اخیر در عراق بوده و قصد دارد به تقلید از "ایمن الظواهری" رهبر القاعده، به حملاتی در خارج از قلمرو خوددست بزند.

 منابع امنیتی درباره حمله گروه‌ تروریستی داعش به سامرا معتقدند که این عملیات حجیم و گسترده، قطعا از مدتها پیش طراحی شده بود و اهداف راهبردی قابل تاملی را دنبال می‌کرد که بعضی از آنها چنین هستند.

1- نخست اینکه برگزاری انتخابات در سوریه و شکست‌های میدانی پیاپی تروریست‌ها دراین کشور،گروه‌هایی مانند داعش رامتمایل به عملیات و حضور بیشتر در عراق کرده است؛ بدین معنا که این گروه‌های تروریست تلاش می‌کنند شکست نظامی و سیاسی درسوریه را در عراق جبران کرده و بحران ناموفق سوریه را به عراق منتقل و دولت منتخب رادر این کشور متزلزل کنند.

2- پیروزی مجدد و چشمگیر نوری مالکی و گروه‌های شیعه در انتخابات عراق و اینکه وی توانسته یک باردیگر در آستانه نخست‌وزیری و تشکیل کابینه قرار بگیرد، به عاملی برای طراحی این عملیات تروریستی و تضعیف مالکی در آستانه ایجاد اجماع برای نخست‌وزیری تبدیل شده تاشاید مالکی را وادار به دادن امتیاز به برخی گروه‌های سیاسی و اهل سنت و وابسته به تشکیلات حزب بعث کند.

3- این عملیات در حالی انجام شد که ارتش عراق به مخفیگاه‌های داعش در شهرهای "رمادی" و "فلوجه" در استان الانبار در غرب یورش برده و درگیریهای داعش با نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌های تکفیری درمناطق شمال سوریه نیز شکست سنگینی را برای این گروه به همراه داشت. از این رو قابل پیش‌بینی بود که داعش به زودی مجبور به عقب نشینی از فلوجه شود و برای سرپوش گذاشتن بر شکست فلوجه، جبهه دیگری را بگشاید. البته تحلیل داعش بر این پایه استوار بود که باگسترش تفکر وهابیگری درسامرا، شرایط برای پذیرش و فعالیت آنها در این شهر فراهم است و ضمنا به علت وجود حرمین عسکریین در این شهر، تصرف سامرا برای داعش حرکتی علیه اکثریت جمعیت شیعه‌ عراق و اقدامی در راستای دامن زدن به جنگ شیعه و سنی در این کشور است.

4- در این عملیات نباید از همکاری برخی سران عشایر با داعش غافل بود زیرا ورود سریع و چند ساعته نیروهای داعش به شهر و تصرف برخی مناطق، بدون ایجاد درگیری، این ظن راتبدیل به یقین می‌کند که عوامل نفوذی داعش در سامرا در تهیه مقدمات این عملیات موثر بوده‌اند. از سوی دیگرگردانهایی از داعش که در حمله به سامرا نقش داشتند، بسیار مجهز و حرفه‌ای بودند واطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این نیروها متشکل ازنیروهای زبده کماندویی بعثی و گارد ریاست جمهوری صدام بودند که از اطلاعات سرویس‌های امنیتی برخی کشورهای همسایه عراق استفاده کرده و عملیاتی را به نام داعش انجام دادند که در آن، نقش اساسی بر عهده افسران بعثی و عوامل اطلاعاتی کشورهای دشمن عراق بود.

به هرحال این حادثه تروریستی علاوه بر آن که زخم دیگری از ناحیه تروریست‌ها بر ملت عراق وارد آوردو قلب شیعیان این کشور را آزرد، نشان داد که شهر سامرا علیرغم آن که مضجع شریف دوامام معصوم و دو بانوی بزرگوار از خاندان رسالت می‌باشد و مورد توجه شیعیان جهان است، بسیار آسیب پذیر بوده و باید به عنوان یک حریم مقدس دینی مورد حمایت جدی دولت عراق قرار گیرد.

از سوی دیگر این عملیات تروریستی نشان داد که دست دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا و انگلیس و کشورهای مرتجع حامی سلفی‌گری از آستین تبهکاران و گروه‌های تروریست بیرون آمده و سعی دارند با تحریک مزدوران سلفی و صدامی به جنگ مذهبی بین شیعه و سنی دامن زده و ماهی مقصود خود را از این آب گل آلود بگیرند.

در این میان آنچه آشکارا پیداست اینکه درست است که عوامل این حمله، عده‌ای مزدور وابسته به گروهک تروریستی داعش و بازماندگان رژیم صدام بودند، ولی کیست که نداند این افراد، آلت دست استعمارگرانی هستند که می‌خواهند بدون آنکه نام خودشان در میان باشد، پیروان مذاهب و طوایف را به جان هم بیندازند و سلطه از دست رفته خود را بر عراق احیا کنند. از این رو به دنبال اهداف سیطره جویانه خود، نقشه‌های شومی را برای تشدید ناامنی و ایجاد اختلافات مذهبی در عراق طراحی کرده‌اند که جنایت حمله به سامرا و تلاش مجدد برای تخریب حرم شریف عسکریین از جمله آنهاست.

ملت عراق در سالهای اخیر به خوبی دریافته که تجاوز به حریم مقدسات دینی کار کسانی است که ازخارج از این کشور دستور می‌گیرند و به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند و با این اقدامات نه تنها به اهداف شومشان نخواهند رسید بلکه لکه ننگ دیگری بر پیشانی دشمنان اسلام خواهد افزود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی