مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

لاریجانی: ما حاضریم جان خود را به حزب‌الله بدهیم


وی در ادامه سخنانش بابیان اینکه افتخار سپاه این است که بر جهاد و زندگی جهادی تاکید دارد، گفت: زنده بودن سپاه به خاطر همین عامل است. اگر ایران سرافراز است به خاطر خصوصیت جهادی و اگر حزب‌الله هم سرافراز است به خاطر زندگی جهادی است.

رئیس مجلس با بیان این مطلب که آیا اگر ما راهنمای معنوی داشته باشیم، باید عقل را تعطیل کنیم؟ تصریح کرد: اگر به سیره پیامبر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تاکید وی و بزرگان بر عقلانیت و رشد علم بوده است. ضمن اینکه کلید جنت در این است که از عقل استفاده کنیم. از طریق عقل حقایق را می‌فهمیم و ملت بزرگ می‌شود. از این رو مسلمانان باید زندگی خود را با تامل هدایت کنند.

لاریجانی با بیان اینکه سوءتدبیر ریشه در عدم استفاده از علم دارد اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من از فقر ملتم نگران نیستم و از سوء تدبیر امت نگرانم. از این رو اگر دچار مشکل می‌شویم به خاطر سوءتدبیر است.

همگرایی امت اسلام یکی دیگر از مطالبی بود که از سوی رئیس مجلس در همایش تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشی مطر ح شد.

وی با تاکید بر اینکه ما بیش از هر زمان دیگری به همگرایی امت اسلام داریم، افزود:‌امروز می‌بینیم که یک عده چه اقداماتی را به پا کردند و چه خونهایی را می‌ریزند. آیا پیامبر اینگونه گفتند که تکفیری عمل کنید؟

"در جامعه ما با هم برادر هستیم و اگر یکی از افراد فقری پیدا کرد باید دیگران رنج ببرند"

رئیس مجلس در واکنش به اقداماتی که از سوی تندروهای عالم اسلام انجام می‌شود، گفت: تندروهای عالم اسلام می‌گویند ما فقط به پیامبر اعتقاد داریم. باید به آنها بگوییم  آیا پیامبر گفته بودند که باید اینگونه عمل کنیم و علیه مسلمانان فتوا صادر کنیم و بعد بگوییم به دنبال سنت نبوی هستیم؟ سنت مومن مراعات و برادری است. شما حکم قتل صادر می‌کنید، مگر کعبه مسلمانان و کتاب آنها با هم متفاوت است؟ پس چطور علیه دیگران تیغ می‌کشید.

لاریجانی افزود: البته در جامعه ما هم بی‌صفایی‌هایی وجود دارد و برخی بدگویی‌ها باعث اختلافات شدید در کشور شده است که این هم سنت نبوی نیست. باید اشکالات را رفع و نباید آن را تبدیل به کینه کرد.

صدق و راستی دومین نکته‌ای بود که لاریجانی بر آن تاکید کرد و خطاب به فرماندهان و کارکنان سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: یک اصل مهم مسلمان وفاداری به عهد، صدق و راستی است. مسلمان نسبت به دیگران خیانت نمی‌کند. البته ما با مشکلی در دنیا روبرو شده‌ایم و این مشکل این است که کلک زدن به عرف تبدیل شده است. ما دیدیم که در مسئله هسته‌ای به ما کلک زدند و از ایران خواستند که فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کند. گفته بودند ما به شما تضمین عینی می‌دهیم تا فناوری هسته‌ای داشته باشید، نگران نباشید. ما هم پذیرفتیم، اما آنها پیشنهاد تحقیر‌آمیزی دادند.

رئیس مجلس تصریح  کرد: آنها گفته بودند قطعات هواپیما می‌دهیم و در بیمه هم به شما کمک می‌کنیم ولی چیزی درباره هسته‌ای نگفتند. نشان دادند که اهل کلک هستند. حرف آنها این بود که شما فعالیت‌های خود را تعلیق کنید در این صورت ما به توافق می‌رسیم، اما دیدیم که کلا کلک زدند.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از این اقدامات ایران فعالیت هسته‌ای خود را آغاز کرد، گفت: پس از این فعالیت‌ها آنها دوباره سر و صدا راه انداختند. پس این شما هستید که کلک زدید. ما مسلمانان اهل مکر نیستیم و مکر شما را می‌فهمیم. اینطور نیست که فعالیت‌هایتان را زیر ذره‌بین نداشته باشیم. از این رو ایران متوجه این کلک‌ها شد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را طی کرد.

وی با بیان اینکه برخی از رهبران اروپایی اذعان داشتند که بهتر بود ما در بحث هسته‌ای با ایران پای تعهد خود می‌ماندیم، افزود: نماینده انگلیس که زمانی وزیر امور خارجه این کشور بود گفته بود ما می‌توانستیم به تفاهم دست پیدا کنیم و بوش نگذاشت؛ به هر حال شما جزء یک قبیله بودید.

رئیس مجلس تاکید کرد: اگر به روش کلک زدن روی بیاورید، دیگران متوجه می‌شوند. ضمن اینکه شما با ملت سرافرازی مواجه هستید، از این رو نباید اشتباه کنید. البته تصور هم نکنید که به خاطر تحریم‌ها ایران در مذاکرات گام برداشته است. اگر اینطور حرکت کنید اشتباه کرده‌اید. بدانید نظام اسلامی از فعالیت‌های صلح‌آمیز دست برنمی‌دارد و شما به سمت کلک زدن نروید. اگر کلک نزنید می‌توانید در مذاکرات با ایران پیش بروید.

لاریجانی با بیان این مطلب که مسلمانان نمی‌توانند بدون عزت نفس زندگی کنند، افزود:‌کسانی که دنبال خوار کردن مسلمانان هستند، با خدا می‌جنگند و خار کردن امت اسلامی هم بیش از اینها است.

وی در همین زمینه تاکید کرد: گویا هنوز غرب نفهمیده و یا خود را به نفهیدن زده است و فکر می‌کند با حرف تلخ و درشت می‌تواند دیگران را خار کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و ادای احترام او به سردار رشید اسلام "عماد مغنیه" واکنش نشان داده است اظهار داشت: آمریکا با پررویی نسبت به این سفر و ادای احترام به سردار رشید اسلام ایراد وارد کرده است و می‌گوید ایران چرا به سردار حزب‌الله ادای احترام کرده است. این حرف‌ آنها خجالت‌آور است.

"ما می‌‌گوییم چرا شما در مراسم غاصب اسرائیل شرکت کرده‌اید و در مراسم مرگ او ادای احترام کرده‌اید؟ باید نسبت به اقدام خود توضیح دهید. این فرد یک ترویست واقعی بود، چرا به او ادای احترام کردید؟  الان نسبت به ادای احترام وزیر امور خارجه کشورمان به یک سردار رشید اسلام اعتراض می‌کنید؟ بدانید ما حاضریم جان خود را به حزب‌الله بدهیم. "

لاریجانی با بیان اینکه ما و حزب‌الله یک روح هستیم، حزب‌الله را افتخار اسلام دانست و با بیان اینکه حزب‌الله کمر اسرائیل را شکاند گفت: شما باید بدانید که با خاورمیانه جدید مواجه هستید و مسلمانان می‌خواهند عزتمندانه زندگی کنند.

وی به عواملی که آمریکا در منطقه با آن مواجه است اشاره کرد و افزود: عواملی که شما با آن مواجهید، به خاطر ظلمی است که به منطقه وارد کرده‌اید. به دیگران توسری می‌زنید در حالی که این توسری زدن را تحمل نمی‌کنند. اگر می‌خواهید جلوی تروریسم را بگیریم باید رفتارتان را عوض کنید.

"فکر می‌کنید اگر حرف گنده بزنید و نسبت به ایران ژست بگیرید، می‌توانید کاری کنید، این حرف‌ها توی دهنتان می‌خورد"

رئیس مجلس تاکید کرد:‌ وزیر امور خارجه و همه امت اسلامی به عماد مغنیه ادای احترام می‌کنند، بدانید کسی به حرفتان گوش نخواهد داد.

لاریجانی اضافه کرد: مسلمانان اهل ظلم نیستند اما اهل قدرت هستند، مسلمانان باید بازدارنده باشند نمی‌توانند جنبه مظلومیت بگیرند و مظلوم واقع شوند. ضمن اینکه مسلمانان ظلم نمی‌کنند.

وی در خصوص بعضی از مصوبات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: آنها با این مصوبات نقطه قوت جمهوری اسلامی را رصد می‌کنند. قلدرمآبانه در خصوص مسئله هسته‌ای صحبت می‌کنند و راجع به سیستم موشکی نیز حرف می‌زنند در حالی که این موارد از عوامل قدرت ایران شده است. این نشان می‌دهد که آنها دست بر روی نقاط قوت می‌گذارند.

رئیس مجلس تصریح کرد: می‌گویند ما امنیت شما را تامین می‌کنیم، عجب آدم‌های خوبی! ما نیاز نداریم امنیت‌مان را شما تامین کنید، خودمان تامین می‌کنیم. البته باید بدانیم که زندگی سرافرازانه در پناه قدرت امکان‌پذیر است.

لاریجانی با اشاره به مشکلاتی که در برخی از کشورهای منطقه با آن روبرو هستند، گفت: برخی از کشورها امکانات کم ندارند، اما نمی‌توانند مستقل زندگی کنند به خاطر اینکه عامل جهاد را در زندگی کنار گذاشته‌اند. جهاد یکی از رکن‌های مهم در زندگی مسلمانان است. اگر می‌خواهند فقر را از جامعه بیرون ببرند باید اهل مجاهدت باشند.

وی ادامه داد: بعضی از کشورها پول دارند، اما اهل مجاهدت نیستند و با یک تلفن مواضع‌شان عوض می‌شود، چون در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اند و نمی‌توانند عزتمندانه زندگی کنند. در صورتی که ایران در مقابل قلدری آمریکا ایستادگی می‌کند و اهل مجاهدت هم هست. بنابر این از مواجهه با ایران می‌ترسند.

رئیس مجلس در ادامه خطاب به فرماندهان و کارکنان سپاه حضرت محمد رسول‌الله اظهار داشت: شما در نهادی زندگی می‌کنید که پایه آن بر تقدس فکری گذاشته شده است. بنای سپاه تقدس است. ما نهاد و سازمان کم نداریم اما سپاه یک ویژگی‌ دارد و آن ویژگی این است که براساس احساس مسئولیت شکل گرفته و با شهادت هم همراه بوده است. از این رو خانواده‌های شما باید افتخار کنند که همسرانشان در این نهاد مشغول هستند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه سپاه رکن مهمی برای استقامت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم برکات خدا بر شما نازل شود تا بتوانید زندگی با معنویت را ادامه دهید.

  • ۹۲/۱۰/۲۷
  • خادم السیدة زینب

مدافعون

سپاه

ایران

سید حسن نصرالله

حزب الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی