مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تاکنون برخوردها و تنش‌ها تنها در صفحات کتب یا اذهان و عقاید بود ولی امروز به میدان خارج آمده و عینیت پیدا کرده است.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام پس از آنکه انقلاب از ایران سرچشمه گرفت و روز به روز موج بیشتر پیدا کرد ریشه‌یابی کردند که ریشه انقلاب‌ها که در دنیا به وجود آمده، کجاست.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان داشت: پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که ریشه انقلاب در تشیع و دین بوده بنابراین همه بسیج شدند و صهیونیست‌ها،‌ آمریکا و اروپا سرمایه‌گذاری کردند تا تجهیزات و سلاح‌هایی برای کوبیدن تشیع و انقلاب تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز خاصی است و انقلابی که در ایران به وجود آمده، حرکت و بیداری در تونس، مصر، یمن، اردن، عربستان،‌ قطر، بحرین و... به وجود آورده است.

این مرجع تقلید عنوان داشت:‌ تحول به وجود آمده نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و انگلستان رقم خورده است و این بیدارگری روز به روز پیش می‌رود و موج ایجاد می‌کند و حتی از اقیانوس اطلس عبور کرده و 99 درصد در برابر یک درصد قیام کردند.

وی با اشاره به وظیفه علما،‌ نخبگان و خواص در دوران کنونی با توجه به شرایط کنونی گفت: این افراد باید با یکدیگر متحد شوند زیرا وحدت نخستین پایه پیشرفت و مبارزه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: حرکت کشورهای اسلامی با الله اکبر و پس از نماز جمعه شکل گرفته ولی به دلیل آنکه رهبر ندارند بی‌سرانجام مانده است.

وی ادامه داد:‌ کسانی که به اسلام، انقلاب و تشیع علاقه دارند باید با یکدیگر جلساتی برگزار کنند زیرا دشمن حرکت‌های آنها را بی‌اثر می‌کند و اکنون دشمن در مصر حرکت‌های مردم را بی‌اثر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید توجه داشت عربستان، قطر و بحرین پول نفت و گاز را به کسانی می‌دهند که با اسلام می‌جنگند.

وی یادآور شد:‌ باید با اتحاد و انسجام با یکدیگر چند نفر را مانند سید حسن نصرالله در کشورهای اسلامی انتخاب کنیم تا این حرکت‌ها را رهبری کنند البته این افراد باید در گام نخست کفن‌پوش به میدان آیند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد:‌ باید این افراد با استفاده از رسانه‌ها و سایت‌ها به میدان بیایند و بدانند اگر به میدان بیایند مردم با آنها هستند زیرا در تمام دنیا مسلمانان خالص و عاشق شهادت وجود دارند ولی رهبر ندارند.

وی تصریح کرد: مُرسی در مصر به نام اسلام آمد ولی ابتدا با عربستان سعودی ملاقات کرد، طرف مخالف بشار اسد را گرفت و به آمریکا بیان کرد که من برای شما مبارک‌تر هستم و برای صهیونیست‌ها نامه فدایت شوم نوشت.

این مرجع تقلید عنوان داشت:‌ مردم در مصر به نام اسلام به صحنه آمدند و جان و خون دادند و نتیجه این شده و این موضوع برای ما ننگ و عار است که اشتون از اروپا به مصر برود تا کارها را درست کند چرا در بین خودمان افرادی را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اهل تسنن باید بدانند شیعیان در کنار آنها هستند، گفت: چند قرن شیعه و سنی بنا بر تعلیم ائمه در مساجد یکدیگر شرکت کردند ولی باید آگاه شوند که از این اختلافات دشمن سوءاستفاده می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها مسلمان نیستند و نباید جزء فرق اسلامی باشند زیرا مذهبی است که دشمن آن را ساخته است.

وی یادآور شد: با توجه به جنگ نرم و سخت با متفرق بودن کار به جایی نمی‌رسد این روند در دنیا حاکم است و همین طور ادامه دارد و دشمن روز به روز مجهزتر می‌شود بنابراین ما نیز باید متحد شویم و رهبر و راهنما داشته باشیم و اگر این روند محقق نشود دوباره کشورهای اسلامی زیر سیطره استکبار قرار می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اکثر علایمی که در آخرالزمان به وجود می‌آید در دوران کنونی وجود دارد که علاماتی بر اساس تفسیر قرآن در سوره محمد ذکر شده که از جمله آنها می‌توان به حمله‌ور شدن شرق و غرب به اسلام و مسلمانان اشاره کرد که تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: باید افرادی مانند سید حسن نصرالله در هر یک از مملکت‌های اسلامی انتخاب شوند تا با اتحاد با یکدیگر زمام این حرکت‌ها را به دست بگیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نشانه‌های دیگر آخرالزمان گفت: مستضعفان در این دوران بیدارتر و متحدتر می‌شوند و از طرفی استکبار نیز شناخته می‌شود و چهره منفور خود را نشان می‌دهد و دو جبهه در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: دنیا تشنه معارف اسلامی است و عربستان و قطر پول خرج می‌کنند تا خودشان را نگاه دارند ولی در معرض سقوط هستند و تردید وجود ندارد که بالاخره سقوط می‌کنند.

این مرجع تقلید عنوان داشت:‌ در اسلام همه جهادگران یکسان نیستند بلکه آنهایی که در صف نخست از اجر و صواب بیشتری برخوردار هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی