مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

آیت‌الله مکارم ‌شیرازی: حوزه‌های علمیه باید روز به روز گسترش پیدا کنند

مدافعون ـ آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با انجمن حامیان توسعه حوزه علمیه با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کردند: جای این کاری که انجمن حامیان توسعه حوزه علمیه انجام می‌دهند، در جامعه ما تاکنون خالی بوده  و خیرین در مسائل زیادی کمک کرده‌اند اما برای مدارس علمیه و حوزه‌های علمیه نبوده است.

ایشان افزودند: اسلام طرفدار علم و دانش است و نخستین آیات در محیطی که حرفی از علم و دانش نبود، از علم شروع شد، حتی خلقت انسان پس از تاکید بر علم بیان شده و این نشان از اهمیت گسترش دانش دارد زیرا اکثر گرفتاری‌ها از جهل است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: در تهران بسیاری از مناطق، از روحانی محروم هستند، وقتی تهران این طور باشد، بقیه جاها مشخص است که چطور می‌شود، شرط اول رفع این مشکلات، ایجاد و رسیدگی به مدارس علمیه است و مساجد و کتابخانه‌ها را نیز مدارس علمیه نگاه می‌دارند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: در کشور آذربایجان 70 سال رابطه با دین قطع شده بود و یک روحانی را ندیده بودند و بعد از 70 سال به سراغ مساجد رفتند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزودند: همین قطع رابطه با دین و روحانیت است که سبب می‌شود در برخی هیئت‌ها مسائل خاصی دیده شود و شنیده شده که مداحی گفته است من معتقدم لم یلد و لم یولد دروغ است و نعوذ بالله زینب(س) دختر خداست که این به دلیل دوری از اسلام است.

ایشان تصریح کردند: از این رو حوزه‌های علمیه باید روز به روز گسترش پیدا کنند تا کار به دست عالمان دین سپرده شود پس بدانید این کار مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود زیرا نظر به در خانه عالم عبادت است، خداوند به شما در واقع توفیق داده که در چنین برنامه 100 درصد دینی و مایه نجات در قیامت، شرکت کرده‌اید.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کردند: آن‌هایی که امروز در حال مقابله با اسلام ناب هستند، اکثرا بی‌سواد بوده و بزرگانشان نیز کم سواد هستند، ما این‌ها را از نزدیک دیده‌ایم اگر چه ما باید این‌ها را هدایت کنیم.

این مرجع تقلید افزودند: انشاء الله به‌ویژه در نقاط محروم به ساخت مدارس علمیه دست بزنید و این کار بسیار خوبی است و از وجوهات نیز مصرف کنید و به ما خبر بدهید تا به شما قبض بدهیم و حساب و کتاب آن را نیز حساب کنیم، هر چقدر البته مدارس بیشتری ساخته شود، بار شهریه به دوش مراجع است که این البته سبب افتخار است و ما تقبل می‌کنیم.

                                                                                      تارنمای مدافعون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی