مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

جانشین پروژه احمد الاسیر در لبنان کیست؟


جانشین پروژه احمد الاسیر در لبنان کیست؟

مدافعون ـ اطلاعات موجود از لبنان نشان می‌دهد که شیخ داعی الاسلام الشهال موسس جریان سلفی در لبنان سعی در تکرار تجربه احمد الاسیر در این کشور کرده و از طریق برخی تحریکات و مواضعی که پیشتر از الاسیر دنبال می‌شد، علامت سوالهای زیادی را در مورد عملکرد خود ایجاد کرده است؛ بویژه اینکه وی نیز دقیقا از همان روش برای جذب افراد در کنار خود و تحریک و تحرک آنها علیه دولت استفاده می‌کند.

در همین راستا برخی منابع پیگیری کننده این روند اعلام کرده‌اند که حتی در زمان حضور احمد الاسیر در صیدا نیز نوعی رقابت بین این دو وجود داشت و در بسیاری از مناسبت‌ها الشهال نیز اقدام به واکنش نشان دادن به تحریکات احمد الاسیر در برخی مناطق کرده و گفتمان تحریک‌آمیز خود را نیز در بخش‌های مختلف و بویژه در پی حادثه عرسال در بقاع تشدید کرد.

از این رو به نظر می رسد که شهال اولین برنده از بین رفتن پدیده الاسیر در لبنان بعد از حوادث عبرا و صیدا باشد، چرا که فضا برای تحرک آزادانه وی باز شده است، برخی از واکنش های وی در همگرایی با الاسیر نیز تلاش برای مهار افکار عمومی و کنترل و تسلط بر آنها در مسیر اهداف خود است.

این منابع اعلام کردند که الشهال اخیرا سعی کرده با دعوت به تظاهرات و قطع مسیرهای تردد به صورت مسالمت آمیز اقدام به کشاندن خود به ویترین مطبوعات کند، اقدامات تحریک‌آمیز وی در زمان بازداشت هر متهم فراری دنبال می‌شود و این موضوع در روزهای اخیر تکرار شده است. البته نکته ای که جای تعجب دارد، تعامل نیروهای امنیتی با خواسته‌های الشهال است، چرا که ابو مصعب سکاف تنها چند ساعت بعد از بازداشت در المنیة به علت فشارهای الشهال و تهدید به قطع مسیرهای تردد آزاد شد.

در همین راستا الشهال اخیرا نیز در اعتراض به توقیف عبدالقادر عبدالفتاح یکی از مسئول در جمعیت مسلمانان بدون مرز که به اتهام ارتباط با برخی حوادث امنیتی بازداشت شده است. الشهال همچنین تهدید کرده در صورت آزاد نشدن وی نیز مسیرهای تردد را خواهد بست.

از سوی دیگر منابع مطلع اعلام کردند که الشهال از مهم‌ترین موضع گیری کنندگان علیه ارتش لبنان به شمارمی رود و بارها از اهل تسنن لبنان خواسته است تا از ارتش جدا شوند، وی همچنین تهدید کرده که فتوای جهاد را علیه ارتش صادر خواهد کرد. مواضع وی در قبال حزب الله و سوریه نیز که معروف است.

این منابع بر ضرورت پیگری تحرکات الشهال تاکید و اعلام کردند که نباید از طریق تساهل و تسامح اجازه تکرار تجربه الاسیر در این کشور داد شود، آنهم بعد از اینکه همه می‌دانند سرنوشت این تحرکات به کجا منجر خواهد شد، علاوه بر اینکه هزینه هر اقدام برای برداشتن این مهره از لبنان در آینده بر اوضاع منطقه‌ای و داخلی لبنان بسیار بیشتر از هزینه های کنونی آن خواهد بود.

این در حالی است که جعفر فرزند الشهال ماه گذشته از سوریه برگشته است، ‌وی برای مبارزه در کنار گروهک‌های مخالف دولت سوریه به ریف حمص رفته بوده و مدتی بعد نیز به حلب منتقل شده است. بر اساس گزارش های موجود وی از طریق ترکیه به سوریه رفته بود.

  • ۹۲/۰۹/۱۱
  • خادم السیدة زینب

لبنان

سلفی

مدافعون

تکفیری ها

سوریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی