مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

سید حسن نصرالله :‌ حزب‌الله بر سر سوریه معامله نمی‌کند

سید حسن نصرالله :‌ حزب‌الله بر سر سوریه معامله نمی‌کند
دبیرکل حزب‌الله لبنان با حضور ناگهانی در میان هزاران عزادار در مراسم عاشورا در جنوب بیروت، به بحث‌انگیزترین پرونده داخل کشور پرداخت و تأکید کرد که مبارزان حزب‌الله همچنان در سوریه خواهند ماند.

سید حسن نصرالله در این مراسم به موضوع حضور مبارزان این جنبش در سوریه پرداخت و گفت: این مبارزان با هدف دفاع از لبنان، دفاع از فلسطین و دفاع از سوریه به مثابه پایگاه و گرانیگاه مقاومت در این کشور حضور یافته‌اند. وی سپس تأکید کرد: به صراحت می‌گوییم تا زمانی که علل و اسباب حضور مبارزان برقرار است، مبارزان حزب‌الله در سوریه خواهند ماند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: زمانی که خطری استراتژیک کیان و هستی ملت‌ها، دولت‌ها و حاکمیت‌های منطقه را تهدید کند، دیگر این امر بسیار بالاتر و مهم‌تر از چانه زنی و پیش شرط گذاشتن برای مشارکت در دولت لبنان خواهد بود. او گفت: حزب‌الله حضور در سوریه را با چند کرسی در دولت لبنان معاوضه و معامله نمی‌کند.

اشاره نصرالله به موضع اخیر گروه سیاسی 14مارس در لبنان بود که‌ تشکیل دولت را به خروج مبارزان حزب‌الله از سوریه مشروط کرده بود. وی چنین پیش شرط‌هایی را دست‌وپاگیر توصیف کرد و افزود: حزب‌الله حضور در سوریه، حضور در لبنان، مسئله فلسطین، مقاومت لبنان و محور مقاومت را با چند کرسی وزارتی معامله نخواهد کرد.

این شخصیت سیاسی لبنانی گروه رقیب را به واقع بینی و کنارگذاشتن پیش شرط‌های دست‌وپاگیر و بررسی کیفیت حل و فصل مشکلات در لبنان فراخواند. نصرالله سپس به مسئله فلسطین پرداخت و بر ضرورت حمایت ملت‌های مسلمان از مسئله محوری‌شان یعنی فلسطین تأکید کرد.

وی همچنین با اعلام مخالفت با هرگونه تجزیه کشورهای عربی و اسلامی، ملت‌ها را به وحدت گرایی و حل و فصل سیاسی بحران‌ها در کشورهایی نظیر عراق، بحرین، ‌یمن، ‌لیبی، ‌تونس، مصر و سوریه فراخواند.
اما نخستین واکنش به اظهارات سیدحسن نصرالله از جانب سعدالحریری رهبر جریان 14مارس و رقیب سیاسی حزب‌الله در لبنان بود که در عربستان سعودی مقیم است. وی با انتقاد از نصرالله، اظهاراتش را خروج از اجماع ملی در لبنان و تلاش برای قرار دادن لبنان در برابر طوفان‌های منطقه‌ای توصیف کرد.

مراسم عاشورای لبنان در مجتمع سیدالشهدا در قلب حومه جنوبی بیروت و تنها در فاصله چند متری مکانی برگزار شد که 2‌ماه پیش صحنه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده بود. به‌نظر می‌رسد حضور شخص سیدحسن نصرالله در این مکان و در گرماگرم تحولات جاری در منطقه به‌ طور عام و در لبنان و سوریه به‌طور خاص، نشانگر نوعی اطمینان خاطر نسبت به معادلات مهمی است که این حزب به همراه متحدانش آن را رقم می‌زنند و نیز اطمینان خاطر وی از تحولات میدانی در سوریه و روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است که به سود محور مقاومت پیش می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی