مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات
آیت‌الله مکارم شیرازی:
 فتوای جهاد نکاح رسوایی عظیمی بود/ سه خطری که تکفیریها برای جهان اسلام دارند


فتوای جهاد نکاح رسوایی عظیمی بود/ سه خطری که تکفیریها برای جهان اسلام دارند

مدافعون ـ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جریان‌های تکفیری اقلیتی در جهان اسلام هستند، اظهار کردند: این اقلیت سه خطر را متوجه جهان کرده، خطر نخست متوجه مسلمانان است که هر روز عده‌ای بی‌گناه به‌دست این اقلیت قسی‌القلب و دور از منطق به خاک و خون کشیده می‌شوند، آنها به شیعه و سنی هیچ‌کدام رحم نمی‌کنند.

ایشان افزودند: دومین خطر این جریان خطرناک برای جهان اسلام است که چهره اسلام را خدشه دار کرده و این دین را به عنوان دین خشونت و وحشی‌گری معرفی می کنند، در حالی‌که پیامبر اسلام، پیامبر رحمت و مهربانی بود و متاسفانه این اقدامات آن‌ها سبب شده جاذبه اسلام تبدیل به دافعه شود و دشمنان نیز با همین بهانه به اسلام ستیزی دامن می‌زنند.

آیت الله مکارم شیرازی خطر سوم جریان تکفیری را متوجه جهان بشریت دانسته و تصریح کردند: آنها با اقدامات خود همه جا را ناامن کرده اند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: ما برای اینکه در قبال این جریان سکوت نکنیم بنا داریم کنگره "خطر جریان های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت، و راه های مقابله با آن" را آبان ماه سال آینده با حضور علمای جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزودند: در این راستا مشورت‌های لازم با بزرگان انجام و با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است، اخیرا نیز جلسه مقدماتی باشکوهی در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد که جمع کثیری از علمای برجسته شیعه و اهل سنت در آن حضور یافتند، این مسئله نشان داد آمادگی برای شرکت در این کنگره بسیار زیاد است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند:‌ در پی برگزاری این مراسم، برخی از سایت‌ها و شبکه‌های وهابی به جنب و جوش افتاده و وانمود کرده‌اند که علمای قم تصمیم دارند اهل سنت را بکوبند.

ایشان با بیان این که اینها سرمایه‌ای جز دروغ و مطالب بی‌پایه و اساس ندارند، افزودند: این کنگره و جلسات هیچ ارتباطی با کوبیدن اهل سنت ندارد، ما از اهل سنت برای حضور در این گونه جلسات و همایش‌ها دعوت می‌کنیم، ما دست دوستی به آنها دراز کرده و آنها نیز این گونه هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کردند: ما حتی وهابیت را هم دو شاخه می‌کنیم، شاخه تکفیری و غیر تکفیری، ما با شاخه غیر‌تکفیری حاضریم بحث منطقی کنیم و با آنها دعوایی نداریم، شاخه تکفیری جریانی خطرناک هستند که همچون خفاش پنهان می‌شوند و خود را در یک جا منفجر کرده و عد‌ه‌ای بیگناه را به خاک و خون می کشند و غیر از خود دیگران حتی اهل سنت که با آنها موافق نباشند را کافر می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: جار و جنجال راه نیندازید، شیطنت نکنید، ما با صراحت اعلام می کنیم تنها با این گروه خطرناک یعنی گروه تکفیری مشکل داریم، با سایر افراد و گروه‌ها مشکلی نداریم و حتی اصرار داریم این گروه را نیز ارشاد و هدایت کنیم.

مفسر برجسته قرآن کریم از درنظر گرفتن پنجاه عنوان برای فراخوان مقالات کنگره بین المللی خطر جریان‌های تکفیری خبر داده و خاطرنشان کردند: جهان اسلام نباید در مقابل چنین پدیده‌ای سکوت اختیار کند، چراکه آبروی جهان اسلام در میان است، ما با کمک علمای اهل سنت به دنیا اعلام می‌کنیم دین اسلام از چنین اقدامات وحشیانه‌ای به‌دور است.

آیت‌الله مکارم شیرازی به فتاوای جهاد نکاح از سوی بعضی از این‌چنین جریان‌ها اشاره و تصریح کردند: مسئله جهاد نکاح رسوایی عظیمی بود و برخلاف ضرورت دین مبین اسلام است و ما این سئوال را مطرح می کنیم که چرا باید علمای اسلام در قبال آن سکوت کنند.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کردند: ‌این‌ها اگر یکسال در قم بمانند و اسلام را فرا بگیرند دست از این گونه اقدامات برخواهند داشت، آنها خود را در یک محدوده زندانی کرده و از کتاب و سنت بی خبر هستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری تصریح کردند:‌ امیدواریم این کنگره تبدیل به یک کنگره ماندگار در تاریخ اسلام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی