مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

اخبار کوتاه از ناآرامی‌های عراق/ بازداشت دو سرکرده داعش در فرودگاه نجف

سرلشکر عصام صالح الحلو مدیرکل گذرگاههای مرزی وزارت کشور عراق گفت: دو سرکرده داعش که از فرودگاه اربیل آمده بودند پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه نجف بازداشت شدند.

 جنگنده‌های ارتش عراق تجمع تروریستهای داعش را در منطقه‌ای در شمال موصل هدف قرار دادند که در پی آن دهها تروریست کشته شدند.

 منابع امنیتی با اعلام این خبر افزودند: هواپیماهای بدون خلبان نیز تجمع تروریست‌ها در منطقه 17 تموز در غرب موصل و منطقه قصور الرئاسیه در شمال این شهر را هدف قرار دادند که کشته شدن دهها تروریست داعش را به دنبال داشت.

 ظهر یکشنبه 15 تیر نیز هواپیماهای بدون سرنشین مخفیگاه تروریست‌ها در مناطق حسنکوی و القلعه در شهر تلعفر را هدف قرار داده بودند که شماری کشته و زخمی شدند.

 منابع امنیتی عراق اعلام کردند جنگنده‌های ارتش عراق با حمله به یک کاروان از عناصر داعش در روستای البوجواری در منطقه بیجی در شمال شهر تکریت، چهار خودروی این گروه را منهدم کردند و سرنشینان خودروها را به هلاکت رساندند.

 بازداشت 40 تروریست در الجعاره

 یک منبع وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق صبح امروز با یورش به روستای الجعاره در جنوب منطقه المدائن و بازرسی از این روستا دست‌کم 40 فرد مسلح را دستگیر کردند.

 داعشی‌ها همچنین با حمله به خانه‌ای در روستای المشاهده در حومه منطقه المدائن چهار نیروی شورای بیداری ، یک زن و یک کودک را به قتل رساندند.

 بر اثر حملات خمپاره ای افراد مسلح به به مقر نیروهای ارتش عراق در منطقه دلی عباس در شمال بعقوبه4 سرباز عراقی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

 هلاکت سرکرده داعش در حمله ارتش عراق

 شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، حسین فراس المشهدانی معروف به ابوهمام یکی از فرماندهان گروه داعش و شماری از همراهانش از جمله اسعد علی مصلح وقیس ابو عایشه در حمله ارتش عراق کشته شدند.

 نیروهای عراقی حمله جدید به پالایشگاه بیجی را ناکام گذاشتند.

 تسلط ارتش عراق بر اتوبان بین‌المللی الانبار

 یک منبع امنیتی در استان الانبار یکشنبه اعلام کرد ارتش عراق اتوبان بین المللی و مناطقی در شرق الرطبه را به طور کامل به کنترل خود در آورده است.

 این منبع افزود: ارتش عراق اتوبان بین المللی و مناطق "کیلومتر 125" و "کیلومتر 70" در شرق الرطبه را از وجود تروریستهای سازمان داعش پاکسازی کرده است.

 شبکه العربیه گزارش داد، نیروهای ارتش مهدی(عج) با استقرار در سامراء حفاظت از اماکن متبرکه و عبادتگاهها را بر عهده گرفته‌اند.

 کاظم العیساوی فرمانده گردانهای صلح گفت: ما نیروهای‌مان را در مناطق مختلف مستقر کرده‌ایم زیرا نگران تعرض به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) هستیم.

 همچنین نیروهای پیشمرگ کرد روستاهای منطقه جلولا در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

 هشدار داعش به فیفا و قطر

 گروه تروریستی داعش به فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، هشدار داد از برگزاری جام جهانی 2022 در قطر خودداری کند.

 این گروه در بیانیه ای بازیهای جام جهانی را فساد و لهو خواند و افزود: داعش موشک‌های اسکاد در اختیار دارد که برد آنها به سادگی به قطر می رسد و آمریکا نیز این واقعیت را می‌داند.

 بازداشت دو سرکرده داعش در فرودگاه نجف

 وزارت کشور عراق اعلام کرد دو تن از رهبران برجسته سازمان تروریستی داعش که از زندان بادوش در استان نینوا فرار کرده بودند در فرودگاه بین المللی نجف بازداشت شدند.

 به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز از بغداد، سرلشکر عصام صالح الحلو مدیرکل گذرگاههای مرزی وزارت کشور عراق با اعلام این خبر افزود: این دو تروریست که از فرودگاه اربیل آمده بودند پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه نجف بازداشت شدند.

 پایگاه خبری المسله به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد: عناصر مسلح با یورش به یکی از روستاهای منطقه الرشیدیه در شمال موصل چهل تن از ساکنان این روستای ترکمن نشین را به گروگان گرفتند.
تروریست‌های داعش همچنین تعدادی از بارگاهها و مقبره‌ها را تخریب کردند.

 پایگاه خبری الاخبار عراق گزارش داد، صابر الدوحی عضو شورای شیوخ استان نینوا گفت: اعضای یک خانواده از عشیره جبور صبح روز دوشنبه به دست باندهای وابسته به داعش کشته شدند. اتهام این خانواده این بود که اجازه ندادند اعضای داعش به بهانه خوردن صبحانه به زور وارد خانه آنها شوند.

 نوری المالکی تنها نامزد ائتلاف دولت قانون برای نخست وزیری

 یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون اعلام کرد نامزد اول و آخر این ائتلاف برای سمت نخست وزیری ، نوری المالکی است و ائتلاف بر آن اصرار دارد.

 محمد الصیهود از اعضای ائتلاف دولت قانون گفت: اگر ائتلاف دولت قانون نبود ائتلاف ملی به هیچ وجه بزرگترین فراکسیون پارلمانی نمی شد چرا که دولت قانون به تنهایی 112 کرسی پارلمان را در اختیار دارد و همه فراکسیونهای ائتلاف ملی قبول دارند که سمت نخست وزیری حق ائتلاف دولت قانون است.

 وی افزود: تنها نامزد ما برای این سمت نوری المالکی است و به هیچ وجه هیچ شخص دیگری نامزد نشده است. انتخاب نامزد نخست وزیری پس از انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون آن و پس از آن انتخاب رئیس جمهور، آخرین حلقه از روند تشکیل دولت جدید به شمار می‌آید.

 موافقت فراکسیون المواطن با نخست وزیری مالکی

 جمعه العطوانی عضو ائتلاف دولت قانون به شبکه بی بی سی گفت: فراکسیون «المواطن» به ریاست عمار حکیم با نوری المالکی برای سومین دوره نخست وزیری او به توافق اولیه رسیده است.

 العطوانی افزود موافقت فراکسیون المواطن با نخست وزیری مجدد مالکی به واگذاری سمت نایب رئیس پارلمان و چند وزارتخانه در کابینه جدید و سمت هایی مهم در دولت به این فراکسیون مشروط شده است.

 العطوانی گفت: فشارهایی سیاسی بر آقای مالکی وارد شده است ولی بخت آقای مالکی برای نخست وزیری بیش از هر کس دیگری در ائتلاف هم پیمانی ملی است. به ویژه آن که اسامه النجیفی از نامزد شدن برای ریاست پارلمان کناره گیری کرد. مذاکراتی جدی در جریان است.

 داعش پلی میان صلاح الدین و کرکوک را منفجر کرد

 شبکه تلویزیونی پرس تی وی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد گروه تروریستی داعش پلی را که استانهای صلاح الدین و کرکوک را به یکدیگر متصل می کرد منفجر کرد.

 انهدام 4 خوروی تروریست‌های داعش در بیجی

 جنگنده‌های ارتش عراق چهار خودروی عناصر تروریستی داعش را در شهر بیجی منهدم کردند.

 منابع امنیتی عراق اعلام کردند جنگنده‌های ارتش عراق صبح امروز با حمله به یک کاروان از عناصر داعش در روستای البوجواری در منطقه بیجی در شمال شهر تکریت، چهار خودروی این گروه را منهدم کردند و سرنشینان خودروها را به هلاکت رساندند.

 به گزارش پایگاه خبری موسوعه العراق، حملات نظامی گسترده ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای هوایی این کشور علیه مواضع و پناهگاه های اعضای گروه داعش در مناطق مختلف استان صلاح الدین ادامه دارد.

  • ۹۳/۰۴/۱۶
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی