مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

آخرین تحولات سیاسی و میدانی عراق

آخرین تحولات سیاسی و میدانی عراق،

تعطیلی زودهنگام نخستین جلسه پارلمان جدید/ یک شهید در حمله خمپاره ای به سامرا

 همزمان با نبردهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی با تروریست های داعش ، پارلمان عراق یک ساعت پس از تشکیل به علت اختلاف نمایندگان تعطیل شد.

نخستین جلسه پارلمان جدید عراق که امروز ـ سه‌شنبه 10 تیر ـ برای تعیین رئیس پارلمان ، معاونانش و نخست وزیر و رئیس جمهور جدید تشکیل شده بود، یک ساعت پس از شروع به دلیل اختلافات نمایندگان و گروه‌های مختلف عراقی از حد نصاب خارج شد و به هشت ژوئیه (۱۷ تیر) موکول شد.

 " مهدی الحافظ" رئیس سنی مجلس عراق تعویق یک هفته ای جلسه مجلس را به علت به حد نصاب نرسیدن جلسه مجلس اعلام کرد.
در پایان فرصت استراحت نیم ساعته ای که مهدی الحافظ رئیس سنی پارلمان عراق به نمایندگان برای رایزنی داد،‌ ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف هم پیمانی ملی گفت: درباره به حد نصاب رسیدن جلسه صبح پارلمان تردیدی وجود ندارد ولی اکنون تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به حد نصاب نرسیده است و برای آن که گروه های پارلمانی بتوانند درباره نامزدهای مورد نظر خود به رایزنی بپردازند پیشنهاد می شود جلسه بعدی روز دیگری برگزار شود.

 تحولات میدانی
در تحولات میدانی نیز ارتش عراق با تسلط بر تکریت مرکز استان صلاح الدین ، نیروهای مردمی و ارتش برای حمله به استان نینوا و پاکسازی آن از ترویستهای بعثی داعشی آماده می شوند.
فرمانده عملیات دجله عراق از پاکسازی سه منطقه در استان دیاله از تروریست های داعش و برنامه ریزی برای آزاد کردن منطقه السعدیه در استان دیاله خبر داد.
در این عملیات شش تروریست کشته و دو خودروی آنها منهدم شد.

 حمله خمپاره ای به حرمین عسکریین (ع)
پایگاه اینترنتی المسله گزارش داد ، جنگنده های ارتش عراق مکان تجمع تروریست های مسلح در حومه سامرا را بمباران کردند.سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد: بر اثر اصابت پنج گلوله خمپاره به قسمت کفشداری حرمین عسکریین (ع) در سامرا یک نفر شهید و23 تن دیگر زخمی شدند.
تلویزیون دولتی عراق گزارش داد، نیروی هوایی این کشور مرکزی را که این خمپاره ها از آن شلیک شده بود، نابود کرده است.
در عملیات شامگاه دیشب نظامیان عراقی در شرق موصل بیش از50 نفر از تروریست های بعثی ـ داعشی از جمله یکی از سرکرده های تروریست ها معروف به ایمن الافغانی به هلاکت رسیدند.
منابع عراقی از ورود تک تیراندازان به موصل برای شکار تروریست ها و داوطلب شدن 50 هزار نفر از شهروندان کربلای معلی برای جنگ با تروریسم خبر دادند.
گزارش ها از تکریت مرکز استان صلاح الدین نیز از ادامه پیشروی ارتش برای آزادسازی کامل شهر حکایت دارد.
یک منبع امنیتی در تکریت از کشته شدن چهل عضو گروه تروریستی داعش از جمله هفت عامل انتحاری در تکریت خبر داد.
همچنین نیروهای امنیتی عراق ، طرح اشغال بغداد به دست تروریست ها را خنثی کردند.
‌منابع خبری از فرماندهی عملیات صلاح الدین روز دوشنبه اعلام کردند: ابوبکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از استان صلاح الدین به استان نینوا در عراق فرار کرده است.
از عراق همچنین خبر می رسد آمریکا در ادامه تحرکات نظامی خود دیروز حدود 200 نظامی دیگر را به بهانه تأمین امنیت سفارت خود به بغداد اعزام کرد.
قرار است ، حدود 100 نظامی آمریکایی دیگر وارد بغداد شوند.
ارتش آمریکا پیش از این حدود 300 مشاور نظامی را به بهانه کمک به ارتش عراق به بغداد فرستاده بود.
هلاکت شماری از تروریستها
دوازده تروریست تکفیری در درگیری با نیروهای امنیتی عراق در منطقه بهبهان شمال غرب استان بابل کشته شدند.
در این عملیات همچنین سلاح های سبک و نیم سنگین و همچنین مقادیری مهمات به غنیمت گرفته شد.

 سه نظامی عراقی نیز در انفجار بمب در مسیر کاروان نظامی در شمال استان بابل کشته شدند.
نیروهای واکنش سریع عراق هم بیست تروریست را در منطقه خیابان بیستم شهر رمادی مرکز استان انبار به هلاکت رساندند.
کشته شدن هشت ترویست در شرق بعقوبه و 15 ترویست در مناطق مختلف تکریت مرکز استانهای دیالی و صلاح الدین از دیگر ضربات نیروهای عراقی به ترویست ها بود.
نظامیان عراقی علاوه بر پیشروی چشمگیر در شمال تکریت توانستند ، منطقه عوجه زادگاه دیکتاتور سابق عراق را از وجود ترویستها پاکسازی کنند .

قبر صدام موجب اختلاف عناصر داعش
پایگاه خبری کنوز مدیا در عراق گزارش داد ، منابع آگاه در تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق اعلام کردند فرماندهان گروه تروریستی داعش برای تخریب قبر صدام( دیکتاتور معدوم عراق) دچار اختلافات داخلی شدیدی شده اند.
فرماندهان آفریقایی تبار داعش از ضرورت تخریب قبر صدام حمایت می کنند اما فرماندهان عراقی این گروه به شدت با این کار مخالفت می کنند.

  • ۹۳/۰۴/۱۰
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی