مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

دلیل صدور فتوای جهاد کفایی از نظر نماینده آیت‌الله سیستانی

دلیل صدور فتوای جهاد کفایی از نظر نماینده آیت‌الله سیستانی

حجت الاسلام والمسلمین کربلایی گفت: فتوای آیت الله سیستانی کاملاً واضح و روشن است و نیاز به هیچگونه تفسیری ندارد و این فتوا فتوایی برای طایفه‌ای خاص علیه طایفه‌ای دیگر نیست.

 شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی دلایل صدور فتوای دفاع کفایی و حمل سلاح و دفاع از عراق و مقدسات این کشور را بیان نمود.

 شیخ عبدالمهدی کربلایی طی سخنانی اظهار داشت: پس از تسلط گروهک تکفیری(داعش) بر شهر موصل و تکریت و صورت گرفتن جنایات غیر انسانی برعلیه ساکنین این دو شهر و همچنین اعلام نمودن این گروه بر ادامه فعالیت‌ها تا تسلط کامل بر شهرهای صلاح الدین، بغداد و نجف اشرف و کربلای معلی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان، آیت الله سیستانی احساس کردند که خطری جدی و حقیقی عراق وملت این کشور و مقدسات مسلمانان را تهدید می‌کند، لذا معظم‌له برای مقابله با تکفیری‌ها فتوای جهاد کفایی را صادر نمودند.

 حجت الاسلام والمسلمین کربلایی افزود: فتوای آیت الله سیستانی کاملاً واضح و روشن است و نیاز به هیچگونه تفسیری ندارد و این فتوا فتوایی برای طایفه‌ای خاص علیه طایفه‌ای دیگر نیست بلکه این جهاد برای تمامی طایفه‌ها برای مبارزه با گروهک‌های تکفیری است.

 وی گفت: اینکه این فتوا برای مصلحت گروهی خاص یا گروهی دولتی تفسیر شود، امری صحیح نیست و مرجعیت دینی با آن مخالف است و موضع مرجعیت دینی در سال‌های گذشته دلیلی واضح بر رد خشونت و کشتار و هرگونه تجاوز به طایفه‌ای دیگر بوده است. ایشان هرگونه اقدامات علیه مقدسات، کنیساها و هر عبادتگاه خاص دیگر ادیان و طایفه‌های دیگر را محکوم نموده‌اند.

 تولیت آستان مقدس حرم امام حسین(ع) افزود: گروهک داعش هیچگونه ارتباطی با دین اسلام ندارد بلکه این گروه گروهی تکفیری است زیرا دین مبین اسلام بر زندگی مسالمت آمیز تاکید می‌نماید و تکفیر غیر مسلمانان را رد می‌نماید، گروهک داعش به ناموس مسلمانان و مقدسات آنان تجاوز کرده و مساجد و کنیساها را مورد هدف قرار داده و وحدت کشور را تهدید نموده است.

 

 شیخ عبدالمهدی کربلایی در خاتمه بر ضرورت مبارزه با گروهک‌های تروریستی فقط در پیوستن به نیروههای امنیتی و نظامی تاکید نمود و اظهار داشت که مرجعیت دینی اعلا اجازه حمل سلاح به هیچ گروه و حزبی را نخواهند داد.

  • ۹۳/۰۴/۰۲
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی