مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

داعش یکی از فراری های زندان ابوغریب را به عنوان امیر شهر موصل انتخاب کرده و این گروه تروریستی شروع به پیاده کردن طرح های خود برای حکومت بر مناطق مختلف کرده است.

 با وجود اعلام آمادگی بیش از سه میلیون عراقی برای مقابله با نیروهای تروریستی تکفیری داعش، درگیری‌ها میان مردم و این گروه تروریستی در نقاط مختلف عراق همچنان در جریان است و نیروهای عراقی از وارد کردن ضربات سنگین به این گروه تروریستی خبر می‌دهند.

 منابع نزدیک به افراد مسلح در موصل عراق اعلام کردند ، داعش یکی از فراری های زندان ابوغریب را به عنوان امیر شهر موصل انتخاب کرده و این گروه تروریستی شروع به پیاده کردن طرح های خود برای حکومت بر مناطق مختلف کرده است.

 شهادت مشاور استاندار صلاح الدین

 یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین گفت: خانم امیه ناجی جباره مشاور امور زنان استاندار صلاح الدین امروز در درگیری با نیروهای داعش در شرق تکریت واقع در 170 کیلومتری بغداد به شهادت رسید.

 هلاکت شمار زیادی از داعشی‌ها در نقاط مختلف عراق

 یک مقام آگاه در پلیس عراق گفت: طی درگیر‌ های اخیر فرماندهی دجله با نیروهای داعش، سه نیروی داعشی در شمال بعقوبه به هلاکت رسیدند.

 وی افزود: این نیروها تا زمان پاکسازی همه مناطق عراق از لوث داعشی‌ها به عملیات خود ادامه می‌دهند .

 از سوی دیگر فرمانده عملیات سامرا نیز از کشته شدن 32 نفر از نیروهای داعش در شرق تکریت و انهدام خودروهای آن ها بر اثر حملات نیروی هوایی ارتش خبر داد.

 همچنین امروز یک مقام امنیتی اعلام کرد: 17 نفر از جنایتکاران داعشی و نیروهای عزت الدوری در کرکوک به هلاکت رسیدند.

 وی افزود: نیروهای گروه نقشبندیه وابسته به عزت الدوری از بیعت با داعش خودداری کرده و این باعث به وجود آمدن درگیری میان نیروهای دوطرف شد که بر اثر آن 17 نفر از دو طرف کشته شدند.

 استاندار میسان از تشکیل کمیته پیگیری قیمت کالاها خبر داد

 علی دوای استاندار میسان با اعلام این خبر ، هدف از این اقدام را جلوگیری از بالا رفتن قیمت کالاها به دلیل شرایط کنونی عراق دانست و گفت: هر کس بر خلاف قانون اقدام به افزایش قیمت کالاها کند ، مجازات می‌شود.

 درگیری اهالی منطقه العلم تکریت با عناصر داعش

 یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین عراق در این خصوص گفت: عناصر داعش خواستار این بودند که 70 نفر از ساکنان این منطقه تحویل آن ها شوند اما اهالی این منطقه با این خواسته داعش مخالفت کردند و اینگونه درگیری هایی میان داعش و اهالی این منطقه روی داد.

 هلاکت 40 عضو داعش در تکریت

 یک مقام آگاه در اداره مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم با هماهنگی با نیروی هوایی ارتش موفق شدند 40 فرد مسلح داعشی را در تکریت به هلاکت برسانند و پنج خودروی آن ها را نیز منهدم کنند.

 کشته شدن شماری از عناصر داعش در منطقه سلیمان بک و الطوز

 یک مقام امنیتی عراقی در این خصوص گفت: شب گذشته شماری از نیروهای داعش با نیروهای پیشمرگه در یک پست بازرسی در جاده سلیمان بیک و الطوز درگیر شدند و طرفین طی این درگیری‌ها از سلاح های نیمه سنگین استفاده کردند که بر اثر آن دو نفر از مهاجمان کشته و دو نفر از نیروهای پیشمرگه و یک غیر نظامی نیز زخمی شدند.

 گذرگاه‌های مرزی الولید و طریبیل همچنان تحت کنترل نیروهای دولتی

 وزارت کشور عراق در بیانیه ای با رد شایعات منتشر شده مبنی بر تصرف این دو گذرگاه توسط داعش اعلام کرد که این دوگذرگاه تحت نظارت نیروهای امنیتی مشغول فعالیت و ادامه کار است.

 سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق با رد این شایعات گفت: این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارد و نیروهای عراقی در حال حاضر مشغول فعالیت در این دو منطقه اند.

 خودداری رییس قبیله العبید از بیعت با داعش

 یک مقام امنیتی عراقی گفت: انور العاصی شیخ قبیله العبید در منطقه الشاد کرکوک، از بیعت با داعش خودداری کرد و افراد مسلح نیز به همین خاطر به خانه اش حمله کرده ، لوازم داخل آن را به سرقت بردند و خود وی را به قتل تهدید کردند اما استاندار کرکوک وی و خانواده اش را به استان سلیمانیه منتقل کرد.

 عراق صدور نفت از اقلیم کردستان را محکوم کرد

 وزارت نفت عراق روز شنبه اقدام اقلیم کردستان را در ادامه صدور نفت خام از چاه های منطقه خودگردان شمال این کشور، محکوم کرد.

 دولت مرکزی عراق اعلام کرد: مقصد این محموله نفتی که دومین محموله ای است که در ماه گذشته (مه) از چاه های نفت واقع در 3 استان کردنشین اقلیم خودگردان استخراج و به خارج از این کشور صادر شده، فلسطین اشغالی بوده است.

 بغداد همچنین بر تهدید خود مبنی بر دست زدن به اقدام حقوقی علیه هر شرکتی که این نفت خام را دریافت کرده باشد، تاکید کرد.

 بازداشت یکی ازنزدیکان صدام و هلاکت 30 تروریست در تلعفر

 منابع امنیتی عراق روز شنبه از دستگیری یکی از نزدیکان صدام دیکتاتور معدوم در جنوب تکریت و هلاکت 30 تروریست داعش در تلعفر خبر دادند.

 یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین عراق که خواست نامش ذکر نشود، گفت: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند در درگیری با تروریست های داعش در منطقه بیجی واقع در جنوب تکریت، ابوعبدالرحمن الناصری یکی از سران برجسته داعش را بازداشت کنند. وی یکی از نزدیکان صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق به شمار می‌رود.

 وی گفت: این رهبر داعش مسوول کشته شدن 80 نظامی عراقی است.

 هلاکت 30 تروریست در تلعفر

 قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق نیز گفت: نیروهای امنیتی در منطقه تعلفر با همکاری گسترده عشایر و نیز پشتیبانی نیروی هوایی این کشور موفق شدند 30 تن از تروریست ها داعش را به هلاکت برسانند.

 وی افزود: نیروهای عراقی همچنین موفق شدند تعدادی از تجهیزات و ادوات نظامی متعلق به تروریست ها را در این منطقه منهدم کنند.

 امضای قرارداد خرید تسلیحات عراق با چند کشور

 طارق الاعرجی یکی از مسئولان دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: بغداد به منظور تامین تسلیحات و مهمات مورد نیاز کشور با شماری از کشورهای جهان قرارداد خرید سلاح منعقد کرده است.

 الاعرجی افزود: وزارتخانه های دفاع و کشور در این رابطه در صدد امضای قراردادهای بیشتر هستند.

 وی خاطرنشان کرد: تسلیحات و مهمات موجود در اختیار نیروهای مسلح و ارتش عراق باعث شده تا کفه ترازو در نبرد با تروریستهای داعش به سود آنها سنگین شود.

 شمار آوارگان در عراق به بیش از 400 هزار تن رسید

 سلامه خفاجی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد : شمار آوارگان در عراق به 437 هزار تن رسید.

 خفاجی خاطرنشان کرد: پناهجویان در استانهای اربیل ، دهوک و دشت نینوا سکنی گزیده اند و از بالا بودن اجاره بها در منطقه کردستان و دسترسی نداشتن به آموزش و تحصیل و نبود خدمات پزشکی رنج می برند.

 وی افزود: آن دسته از ساکنان موصل که تا کنون خانه خود را ترک نکرده اند، در معرض اقدامات تروریستی داعش قرار دارند.

 مجازات سنگین داعش برای استعمال دخانیات

 یک منبع آگاه اعلام کرد که نیروهای گروه تروریستی و تکفیری داعش قوانین بسیار سختگیرانه ای در خصوص استعمال دخانیات در منطقه السعدیه اعمال کرده و کسانی که دخانیات استعمال کنند، با مجازات قطع انگشتان یا قطع گوش‌ها مواجه می‌شوند.

 دختران موصل هدف گروه داعش برای جهاد نکاح

 گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرونده های مدارس موصل را برای یافتن دختران مجرد به منظور استفاده از آنان در جهاد نکاح زیر و رو کرد.

 ورود نخستین گروه مشاوران نظامی آمریکا به عراق

 پایگاه خبری المسله به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)اعلام کرد که نخستین گروه مشاوران نظامی آمریکا امروز وارد عراق می شوند.

 جان کربیسخنگوی پنتاگون اعلام کرد: وظیفه این مشاوران نظامی که قرار است وارد عراق شوند، ارزیابی توانمندی نیروهای عراقی و آماده سازی برای ورود سایر کارشناسان آمریکایی به این کشور است.

 پیش بینی می‌شود که این گروه مشاوران آمریکایی که متشکل از 300 تن از نخبگان نیروی دریایی و ارتش آمریکاست در بغداد و شمال عراق مستقر شوند.

  • ۹۳/۰۴/۰۱
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی