مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

چند خبر کوتاه از ناآرامی‌های عراق

عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته چهار کودک 10 ساله و دو زن عراقی را به پادگان الغزلانی در شهر موصل مرکز استان نینوا منتقل کردند و به هر کدام از آنها 70 ضربه شلاق زدند.

 یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار در غرب عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش این کشور برای نخستین بار استفاده از هواپیماهای جنگنده را برای حمله به مواضع افراد مسلح در شهر فلوجه آغاز کردند.

 این منبع که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد هدف از بکارگیری این هواپیماها انهدام مواضع مهاجمان مسلح به ویژه در مناطق شرق ، جنوب و شمال این شهر است.

 وی گفت : عملیات نظامی بر ضد اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطق مختلف اطراف فلوجه همچنان ادامه دارد.

 از سوی دیگر بیمارستان فلوجه از کشته شدن پنج غیر نظامی و زخمی شدن هفت تن دیگر در مناطق مختلف این شهر خبر داد و افزود بیشتر این افراد بر اثر اصابت گلوله توپ و خمپاره به خانه هایشان در مناطق النزال، العسکریه و الجغیفی واقع در مرکز این شهر و جولان در شمال و شهدا و جبیل در جنوب ، کشته و یا زخمی شده اند.

 شکست گروه‌های مسلح در منطقه بلد

 شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: نیروهای عراقی، گروه های مسلح را در شمال منطقه بلد در استان صلاح الدین شکست دادند.

 رژه اقتدار در بغداد

 طرفداران جریان صدر امروز در بغداد اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

 هزاران نفر از طرفداران جریان صدر صبح امروز با برگزاری رژه نظامی با تجهیزات سبک و نیمه سنگین اقتدار دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

 این مراسم با هدف حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های تکفیری در بغداد برگزار شد.

 ادامه آموزش داوطلبان مبارزه با تروریستها در عراق

 شبکه العالم گزارش داد آموزش داوطلبان مبارزه با گروه های تروریستی در عراق همچنان ادامه دارد.

 آموزش داوطلبان در استان بصره، که در پاسخ به فراخوان مرجع شیعیان عراق برای مبارزه با گروه تروریستی به ارتش ملحق شدند، همچنان ادامه دارد. در مقابل، مسئولان در شورای استان تشکیل نیرو از داوطلبان برای کمک به نیروهای امنیتی در محافظت از ورودی و خروجی بصره خبر دادند.

 داعش 6 زن و کودک عراقی را شلاق زد

 یک منبع امنیتی عراقی گفت عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش جمعه چهار زن و کودک عراقی را در شهر موصل شلاق زدند.

 به گفته این منبع عراقی عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته چهار کودک 10 ساله و دو زن عراقی را به پادگان الغزلانی در شهر موصل مرکز استان نینوا منتقل کردند و به هر کدام از آنها 70 ضربه شلاق زدند.

 در همین ارتباط شاهدان در شهر موصل گفتند گروه داعش به تازگی 10 دادگاه موسوم به «دادگاه های شرعی »را در استان نینوا ایجاد کرده است. هدف از این کار مجازات کسانی است که از این گروه اطاعت نمی‌کنند.

 اعلام حمایت روسیه از عراق برای مقابله با تکفیری‌ها

 کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با نوری مالکی نخست وزیر عراق بر حمایت کامل مسکو از بغداد برای مقابله با حمله تکفیری‌ها تاکید کرد.

 پوتین خاطر نشان کرد فعالیت افراطیون که درگیری در خاک سوریه را هدایت می‌کنند حالت فرا ملی به خود گرفته است و تهدیدی برای کل منطقه به حساب می آید.

 احتمال طرح اوضاع عراق در نشست دوشنبه شورای امنیت

 رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با خطرناک خواندن اوضاع کنونی عراق گفت: تروریست‌های داعش مرز نمی‌شناسند و همزمان در سوریه و عراق، جنایت می کنند.

 ویتالی چورکین در پاسخ سئوال خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک درباره علت تاخیر دو هفته ای شورای امنیت در ورود جدی به مسئله عراق افزود: متاسفانه در حال حاضر هیچ اتفاق خاصی مربوط به عراق در شورای امنیت جریان ندارد.

 رئیس ماه ژوئن شورای امنیت گفت: همه اعضای شورا توافق دارند که وضعیت در عراق بسیار خطرناک است و باید به دولت عراق کمک کنیم ولی باید تلاشهای بیشتری در مسیر اتحاد میان گروه های ملی و سیاسی عراق صورت گیرد.

 نماینده روسیه اتحاد همه احزاب و گروه های عراقی را برای مقابله با تروریست ها خواستار شد و افزود: همه در شورای امنیت معتقدیم این چالش عمده ای است که از سوی گروه داعش متوجه عراقی ها شده است و نه تنها عراق بلکه سوریه را نیز تهدید می کند و نیاز است این مسائل را به دقت تجزیه و تحلیل کنیم.

 تاکید آیت الله سیستانی بر ادامه مقابله با گروهک داعش

 آیت الله العظمی علی سیستانی از مراجع بزرگ شیعه در عراق بار دیگر از همه گروه‌ها و مذاهب عراق خواست به مبارزه با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ادامه دهند و هشدار داد در صورتی که اعضای این گروه از عراق بیرون رانده نشوند همگی پشیمان خواهند شد.

 داعش نزدیک شهر السماوه عراق رسید

 در همین حال به گفته منابع رسانه ای نیروهای داعش به نزدیکی شهر السماوه در استان المثنی رسیده اند.

 نیروهای داعش تصمیم دارند وارد منطقه صحرایی المثنی شوند و خود را به شهر السماوه برسانند.

  • ۹۳/۰۳/۳۱
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی