مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

جنایت هولناک داعش در کرکوک / خنثی‌سازی حمله به مقام امام رضا (ع)

جنایت هولناک داعش در کرکوک/ خنثی‌سازی حمله به مقام امام رضا (ع)

عناصر داعش تلاش کردند وارد روستای بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک شوند و مقام امام رضا(ع) را منهدم کنند اما نیروهای پلیس این منطقه با همکاری ساکنان این روستا تلاش داعش را ناکام گذاشتند.

 ابو خبیب الجزایری از اتباع عربستان سعودی و اعضای مهم گروه تکفیری داعش در درگیری‌های بیجی عراق به هلاکت رسید.

 سرلشکر قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق نیز گفت: حسین عباس القوجه یکی از سرکردگان نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه «الجزیره» به هلاکت رسید و 6 تن از معاونان وی نیز در تلعفر کشته شدند.

 جنایت هولناک عناصر داعش در کرکوک

 عناصر مسلح گروه داعش در جنایتی هولناک شماری از شهروندان عراقی را در استان کرکوک در شمال این کشور کشتند.

 این عناصر دهها نفر را در یک پایگاه هوایی در استان صلاح الدین کشتند و مراقد پیامبران و مساجد و کلیساها را به مقرهای آموزش و زندانی کردن مخالفان خود تبدیل کردند.

 هلاکت 70 تروریست داعش

 خبرگزاری سومریه نیوز نیز به نقل از وزارت دفاع عراق از کشته شدن دست‌کم 70 تروریست مسلح در حملات هوایی روز پنجشنبه در دو استان صلاح الدین و بغداد خبر داد.

 وزارت دفاع عراق اعلام کرد، جنگده های ارتش ضربات سنگینی به مواضع تروریست های داعش در دو روستای ابوجواری و ششصددار در شمال شهر بلد در استان صلاح الدین وارد کردند.

 در این حملات در شهر بلد 55 عضو داعش کشته شدند و چند دستگاه خودروی متعلق به این گروه کاملا منهدم شدند.

 وزارت دفاع عراق افزود: هواپیماهای جنگی ارتش همچنین محل تجمع عناصر داعش را دو منطقه لطیفیه و محمودیه هدف قرار دادند و دست کم 15 تن از آنان را به هلاکت رساندند.

 این وزارت خانه همچنین از پاکسازی کامل منطقه اسحاقی در استان صلاح الدین از عناصر تروریستی، دستگیری شماری از اعضای این گروه و کشف و ضبط مقادیر زیادی از انواع تسلیحات نظامی آنان در این منطقه خبر داد.

 کارخانه شیمیایی سابق عراق در تصرف داعش

 شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز اعلام کرد: گروه داعش کارخانه سابق تولید تسلیحات شیمیایی را تصرف کرد.

 ظاهرا این کارخانه آلوده به تسلیحات قدیمی شیمیایی است. سازمان ملل متحد این کارخانه را زمین بایر توصیف کرده بود.

 نیازی به حضور آمریکایی‌ها در عراق نیست

 یکی از نزدیکان نوری المالکی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات رییس جمهور آمریکا در مورد اوضاع عراق گفت: نیروهای کشورش همه تهدیدات علیه بغداد را دفع کرده اند و فعلا نیازی به حملات هوایی آمریکا برای دفع نیروهای گروه تروریستی داعش نیست.

 این مقام عراقی خواست نامش فاش نشود گفت: آمریکا آماده است برخی مواضع داعش را بمباران کند ولی از آنجایی‌که خطرات علیه بغداد دفع شده است، این موضوع برای آمریکایی‌ها هم بهتر است.

 خنثی‌سازی حمله داعش به مقام امام رضا(ع)

 نیروهای پلیس عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به مقام امام رضا(ع) را در جنوب استان کرکوک خنثی کردند.

 پلیس کرکوک با اعلام این خبر افزود نیروهای داعش تلاش کردند وارد روستای بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک شوند و مقام امام رضا(ع) را منهدم کنند اما نیروهای پلیس این منطقه با همکاری ساکنان این روستا تلاش داعش را ناکام گذاشتند.

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان: محکومیت اقدامات داعش

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان (اهل تسنن) اقدامات نامطلوب داعش را در سوریه و عراق محکوم کرد.

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و اسلامی خواست از اعمال خشونت و دشمنی در عراق جلوگیری کنند.

 اتحادیه جهانی اهل تسنن افزود: تروریست های که عراق حضور دارند و دست به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه می زنند هیچ ارتباطی به سنی های عراق ندارند و نباید این دو را یکی دانست .

 اعزام 300 مشاور نظامی به عراق

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: آماده است 300 مشاور نظامی را به عراق اعزام کند و اگر لازم شود، در رویارویی با تندروهای داعش اقدام قاطع نظامی کند.

 اوباما افزود: تیم های نظامی آمریکا قرار است عملیات نظامی مشترکی در بغداد و نزدیکی موصل در شمال عراق اجرا کنند.

 وی گفت: نیروهای آمریکایی به شرایط عملیات نظامی مستقیم در عراق باز نخواهند گشت، اما به عراق برای افزایش توان نیروهایش در رویارویی با جنگجویان داعش کمک می‌کنیم.

 حمایت عربستان از داعش

 شیخ ماهر حمود امام مسجد قدس در شهر صیدا در جنوب لبنان تاکید کرد که حمایت عربستان از گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از روز روشن تر است.

 شیخ ماهر حمود امام مسجد قدس شهر صیدا لبنان با اشاره به مواضع مسئولان عربستان سعودی در متهم کردن دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق به رفتار طائفه‌ای و فرقه‌ای، افزود: همه می‌دانند که حمایت عربستان از تروریست‌های داعش و دیگر گروههای تندوری تروریست به ویژه در سوریه نیازی به دلیل و برهان ندارد و از روز روشن تر است.

  • ۹۳/۰۳/۳۰
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی