مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

مدافعان حرم

مدافعان حرم السیدة زینب س

موضوعات

نصرالله :‌ نقش اسرائیل در ترور شهید "اللقیس" محرز است


وی با تشکر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حسان اللقیس فرمانده مقاومت و تسلیت به مناسبت شهادت وی افزود: شب و روز و همه تلاش های شهدا در خدمت مسیر مقاومت بوده است. خانواده های شهدا عزیزان خود را به هنگام شهادت نثار می کنند.

دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود که هم اکنون از شبکه خبری العالم درحال پخش است، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که بتوان درباره دستاوردهای این شهدا بویژه فرماندهان مقاومت و خصوصیات و شخصیت های آنها سخن بگوییم.

وی درباره شخصیت برادر مجاهد حسان اللقیس گفت که وی عاشق شهادت بود و یکی از مغزهای  بارز و درخشان مقاومت بود. دبیرکل حزب الله گفت: تحقیقات درباره شهادت حسان اللقیس ادامه دارد.

حسان اللقیس از فرماندهان حزب‌الله لبنان چندی پیش شب هنگام در مقابل منزلش در منطقه «السان تیریز- الحدث» واقع در جنوب بیروت ترور شد.

وی افزود: همه نشانه ها ثابت می کند که اتهام اولیه ما درباره دست داشتن اسرائیل در ترور این شهید درست بوده است. رسانه های دشمن با صراحت در این باره سخن می گویند. اتهام ما به اسرائیل درباره دست داشتن در این ترور سیاسی نیست، بلکه بر اساس شواهد و قرائن است. اسرائیل نزدیک بود مسئولیت این ترور را برعهده بگیرد و شاید با اعلام اینکه یک گروه دیگر مسئولیت این ترور را برعهده گرفت می خواهد فریبکاری کند. 

ما سالهاست در مرحله ای قرار داریم که آن را مرحله پرداخت هزینه پیروزی خود بر دشمن اسرائیلی می دانیم. ترور شهید اللقیس در چارچوب انتقام گیری از ما برای پیروزی بر دشمن است و آنها می خواهند به ارکان اساسی مقاومت ضربه بزنند. 

نصرالله افزود: پیروزی ما بر دشمن اسرائیلی بسیاری از معادلات را تغییر داد و باعث به راه افتادن قیام فلسطینی و سرنگونی برنامه محافظه کاران جدید شد. ما ادعا نمی کنیم که همه پیروزیهای مقاومت تنها از ما بود، اما ما بخش اساسی از آن بودیم. 

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت و دغدغه ما در مقاومت آن است که در آماده باش کامل برای مقابله با دشمن اسرائیلی باشیم و دشمن هم این مسئله را می داند. مسئله مهم برای ما در مقاومت حفظ حاکمیت ملی، استقلال کشور و دفاع از مردم است. ما همچنان هزینه های دیگری پرداخت خواهیم کرد، زیرا سخن گفتن ما از مقاومت و استقلال بسیاری از دولت ها و سیاستمداران را ناخرسند می کند، زیرا دهها سال تسلیم شدن آنها و فروش مسئله فلسطین را رسوا می کند. 

نصر الله گفت:ما شاهد تبلیغات جهانی گسترده با میلیاردها دلار هزینه برای مخدوش کردن وجهه مقاومت و حزب الله هستیم. بعضی از رسانه ها در چار چوب جنگ روانی به عمد علیه حزب الله خبرهای دروغ منتشر می کنند تا وجهه آن را مخدوش کنند. می خواهند به مقاومت و حمایت های مردمی از آن ضربه بزنند. همه کسانی که از اضطراب طرفداران مقاومت و خانواده های شهدا سخن می گویند، دروغگو هستند. 

وی خاطر نشان کرد: ما به مرحله اعلام بسیج عمومی نرسیده ایم و به نظر می رسد که در آینده هم نیازی به آن نخواهیم داشت. 
ما به هیچ کسی شهدای خود را اعلام نمی کنیم زیرا راه شهادت راه مقاومت است. ما به شهدای خود افتخار می کنیم و آنها را نزد خدا می دانیم. 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد یک گروه سیاسی در لبنان از همان ابتدا مسیر دشمنی با مقاومت را در پیش گرفته است و به بهانه های مختلف به حزب الله حمله می کند، زیرا می خواهد تفکر مقاومت را در منطقه از بین ببرد. شاهد تنش زایی طرف مقابل در لبنان علیه خود هستیم و به نظر می رسد هماهنگی هایی در این باره وجود دارد. 

سید حسن نصرالله گفت: ترور شهید حسان اللقیس یک حادثه گذرا نیست و حساب ما با دشمن اسرائیلی باز است. قاتلان دیر یا زود مجازات خواهند شد و خون شهدای ما به هدر نخواهد رفت و قصاص قطعی است. 

نصرالله افزود: اتهام بعضی طرف ها در طرابلس به ما درباره اینکه ما تکفیری، انحصارطلب و عامل انفجارها هستیم خطرناک است و به نظر می رسد منظور آنها از این سخنان اعلام جنگ است. ما خواهان اعلام جنگ با دیگران نیستیم و اولویت ما مقابله با دشمن اسرائیلی است، اما توصیه می کنیم که هیچ کسی به دنبال بازی با ما نباشد. شاهد لحن تند و بی سابقه گروه چهاردهم مارس هستیم که به نظر می رسد منظور آنها اعلام جنگ است. من از همه طرف های سیاسی در لبنان می خواهم که در سخنان تنش زای خود جایی برای امکان صلح باقی بگذارند، زیرا ما در نهایت محکوم به شراکت سیاسی هستیم. 

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: نباید به سادگی از حملات اخیر به ارتش لبنان بگذریم و این حملات را کم اهمیت بدانیم. حملات اخیر به ارتش لبنان خطرناکتر از حمله به سفارت ایران و دیگر انفجارهاست. همه ما باید از ارتش حمایت کنیم، زیرا از اجماع ملی برخوردار است. نباید درباره عملکرد ارتش لبنان تردید به وجود بیاوریم، زیرا حلقه نجات لبنان است و نباید از آن انتقاد کنیم. ارتش لبنان تنها کمربند باقی مانده برای لبنان است و از بین رفتن آن به معنای از بین رفتن همه چیز خواهد بود.


  • ۹۲/۰۹/۳۰
  • خادم السیدة زینب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی